تلاش برای افزایش تولید و صادرات فرش دست‌بافت در فارس

رکنا اقتصادی:وی تشکیل 3 کنسرسیوم صادراتی در خوشه فرش دست‌بافت فارس را اقدامی موثر برای توسعه بازار Store صادرات این کالای ایرانی ذکر و  خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و پیش‌بینی مشوق‌هایی، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت کرده و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافت‌‌ها در بازارهای جهانی فراهم می‌کند .
این مقام مسئول با اشاره به حمایت‌های انجام‌ شده برای حضور در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، نمایشگاه فرش دموتکس آلمان و نمایشگاه دموتکس شانگ‌های چین، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور کنسرسیوم فرش در نمایشگاه‌های تخصصی فرش و حضور در بازارهای جدید صادراتی انجام و سبب افزایش صادرات فرش و توسعه بازارهای جدید صادراتی شده است .
قنبری اضافه کرد: با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دست‌بافت و شاخص بودن تولیدات این صنعت، عرضه محصولات در پاویون دائمی ایران در شانکهای و نیز عرضه محصولات خوشه فرش در مرکز فرهنگی ایران در پکن از برنامه‌های امسال است.
وی با اشاره به اینکه مرکز فرش و گبه ارگانیک در استان فارس برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده، فرش قشقایی و گبه فارس در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPOT ثبت شده و کار ثبت ملی و جهانی برخی از دست‌بافته‌‌های این استان نیز در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس یادآور شد: در استان فارس 180 هزار بافنده و 31 اتحادیه صنفی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟