ایجاد چرخه اشتغال از مسیر چاپ ژورنال

رکنا اقتصای: انتشار ژورنال‌های معتبر به عنوان جزء اجتناب‌ناپذیر پروسه طراحی و تولید مد و لباس در همه جای جهان مورد توجه قرار دارد و سالانه تیراژ بالایی از این ژورنال‌ها به معرفی جدیدترین محصولات از سوی برندهای مطرح می‌پردازند.
اما تعداد ژورنال‌هایی که به لحاظ محتوایی بتوانند، تأمین کننده نیاز طیفی از جامعه ما به منظور در اختیار گرفتن جدیدترین و خلاقانه‌ترین الگوهای اسلامی و ایرانی در زمینه مد و لباس باشند، انگشت شمار است و چندان قابل اتکا نیست.
همچنین فضاهای مجازی نیز به شکل غیرقابل قبول و غیرحرفه‌ای، سعی داشته‌اند که جای خالی این ژورنال‌ها را پر و آسیبی جدی را در مسیر معرفی نیاز بحق جامعه وارد کنند.
افشین مختاری، فردی است که طی سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت داشته اما به دلیل نبود بازار Store مناسب به ویژه در میان برندهای اسلامی و ایرانی از این حوزه فاصله گرفته است.
مختاری در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: چاپ مجلات تخصصی در زمینه مد و لباس، یکی از راه‌های متداول معرفی برندها در سراسر جهان است، اما در ایران با اقبال مواجه نمی‌شود و معضلاتی در مسیر پرداخت به این مهم وجود دارد که مانع تداوم فعالیت‌ها می‌شود.
او افزود: از سویی دیگر نباید این مهم را نادیده گرفت که متأسفانه در کشورمان بسیاری از مزون‌ها بدون در اختیار داشتن مجوز، خود اقدام به جذب مدل، عکاسی و چاپ ژورنال می‌کنند که این کار نه حرفه‌ای به نظر می‌رسد و نه قانونی.
مختاری با تأکید بر اینکه چرخه اشتغال از مسیر چاپ ژورنال بسیار سودآور است اظهار داشت: باید توجه داشت که اگر یک ژورنال بخواهد به مرحله چاپ برسد و وظیفه حرفه‌ای خود را در حوزه مد و لباس اسلامی و ایرانی انجام دهد، زمینه‌ای را برای جذب طیف وسیعی از شاغلان فراهم می‌کند.
به هر روی باید در نظر داشت که ژورنال مسیری حرفه‌ای برای معرفی و آرشیو کردن آثار درخور توجه مدهای اسلامی و ایرانی است و از آنجا که برندهای ایرانی طی سال‌های اخیر حرف‌های بسیاری در منطقه برای معرفی الگوها داشته‌اند جا دارد که بیش از هر زمان دیگری به این مهم توجه کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟