تصمیمات تازه برای وام کسبه پلاسکو

رکنا اقتصادی:روز گذشته به دعوت بانک مرکزی جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتاق اصناف، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی و همچنین اداره اعتبارات بانک مرکزی برگزار شد که موضوع تسهیلات پلاسکو مورد بررسی قرار گیرد. براساس آنچه جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی در رابطه با جلسه روز گذشته مطرح کرده است، با توجه به برخی مسائل در نتیجه بانک مرکزی تشکیل دبیرخانه در این بانک را نپذیرفته و قرار شده است دبیرخانه در شورای هماهنگی بانک‌ها تشکیل شود.
وظیفه آن صدور تاییدیه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیانی است که آن را درخواست کرده‌اند. ظاهرا در این جلسه اصناف نسبت به دیر پرداخت‌شدن تسهیلات و همچنین تصمیم برای تمدید بدهی قبلی آنها شکایاتی داشتند و در ۲۲ اردیبهشت طی ارسال نامه‌ای گله خود را عنوان کردند.
این در حالی است که تا پیش از این درخواست‌های آنها و همچنین تاییدیه‌های لازم به بانک‌ها ارسال نشده بود. براساس تصمیمات اخذشده قرار بر این است تا کسبه‌ای از پلاسکو که در زمان انهدام به بانک‌ها بدهکار بوده‌اند، استمهال شده و با سود ۱۸ درصد بازپرداخت شود.
برای استمهال بدهی کسبه قرار بر این بوده دولت براساس مصوبه قبلی بخشی از سود تعلق‌گرفته به این تسهیلات را پرداخت کند ولی تاکنون اعلامی مبنی بر تامین بودجه لازم برای این منظور از سوی سازمان برنامه و بودجه نشده است.
به نوشته ایسنا، با این حال استمهال بدهی در دستور کار بانک‌ها قرار خواهد و هر زمان که سازمان برنامه و بودجه منابع لازم را در اختیار بانک‌ها قرار داد آنگاه این سود کسر شده و به حساب کسبه پلاسکو واریز می‌شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟