یارانه  برخی از خانوارها دوباره پرداخت می شود

رکنا اقتصادی: در حالی که از روز گذشته اخبار زیادی مبنی بر ارسال پیامک از سوی سازمان هدفمندی برای وصل مجدد یارانه برخی از خانوارها منتشر شد که در روز گذشته مسئولیت ارسال این پیامک در میان ارگان‌های مسئول دست به دست شد تا جایی که روز گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به انتشار خبری در خبرگزاری میزان واکنش نشان داد که متن آن مربوط به بندهای قانون Law و واریز مجدد یارانه پس از بررسی وزارت کار و تعاون برای خانوارهایی بوده که به اشتباه از گردونه دریافت حذف شده‌اند و مقرر شده تا یارانه این افراد در اردیبهشت وصل شود.
با این وجود و بررسی برخی از پیامک‌هایی که از سوی شماره 5000177 برای سرپرستان خانوار ارسال شد مشخص شد که اغلب این پیامک‌ها برای سرپرستانی ارسال شده است که در سری دوم هدفمندی یارانه‌ها از دریافت یارانه انصراف داده‌اند و یا به طور کلی در لیست دریافت یارانه از ابتدا نبوده‌اند.
همچنین دراین میان افرادی که به طور واقعی نیازمند دریافت یارانه هستند و به اشتباه از لیست خط خورده‌اند پیامکی مبنی بر وصل یارانه دریافت نکرده‌اند و یا تعداد محدودی از این افراد مجددا در لیست جا داده شده‌اند و این پیامک اغلب برای سرپرستان انصراف داده و یا ثبت نام نکرده از یارانه اراسال شده است.
با این تفاسیر و با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد مبنی بر کسری 7 میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه به مردم مشخص نیست منابع بزرگ‌تر کردن سبد یارانه از کجا تامین می‌شود زیرا طیب‌نیا همواره شب پرداخت یارانه را به مصیبت عظمای دولت اعلام کرده است.
به علاوه چگونگی بررسی مسئولین وزات تعاون مبنی بر شناسایی و بازگرداندن سرپرستان خانوار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا بسیاری از خانوارها که معیشتشان از این طریق صورت می‌گرفته هنوز به لیست اضافه نشده‌اند که در میان این افراد، خانواده‌های دارای فزرند معلول و یا بدون سرپرستان خانوار و روستائیان بی بضاعت وجود دارند که خبری از وصل یارانه‌شان نیست.
براساس این گزارش، باید منتظر ماند و دید فردا شب سبد پرداخت یارانه با توجه به اراسال پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای برخی از سرپرستان خانوار به صورت رندمی چه میزان سبد پرداخت یارانه را بزرگ‌تر خواهد کرد و تکلیف نیازمندان واقعی به یارانه چه خواهد شد؟
سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اعلام کرد: هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی بامداد سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. 
لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همچون ماه گذشته 45 هزار و 500 تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 264860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟