پائیز ، زمان واریز سود سهام عدالت

رکنا اقتصادی:جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی به روزنامه ایران چنین توضیح می‌دهد: «برای هر مشمول سهام عدالت، ۵۳۰هزار تومان از یک میلیون تومان مبلغ اولیه سهام، سود وارد شده است که ارزش واقعی آن در بازار Store دو برابر این مقدار، یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.» اما این طرح برای گروه‌های کم‌درآمد، یک استثنا هم دارد.
سبحانی می‌گوید: «خانوارهای دو دهک پایین، طبق قانون Law مشمول ۵۰ درصد تخفیف شده‌اند و همه آنها یک میلیون تومان را به صورت کامل دریافت می‌کنند. قیمت واقعی سهام آنها نیز ۲برابر، یعنی ۲ میلیون تومان است.»
اصلاح روش واگذاری به بخش خصوصی
مصطفی میرسلیم، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره عصر جمعه گفته بود: «اگر اصل ۴۴ را پیاده کنیم انقلابی می‌شود. دولت اصلاً نفهمید با اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ چه کار کند.» این در حالی است که آمار و ارقام، نشان از تحول در اجرای قانون اساسی دارد. قانونی که در دولت‌های گذشته به خاطر اجرای ناصواب و واگذاری‌های نامناسب، کارخانه‌هایی مانند ارج را تا مرز ورشکستگی کشاند. چرا که دولت برای ادای قرض‌های خود، کارخانه‌های بزرگ را در سازوکاری مبهم به بخش خصوصی و البته بیشتر خصولتی، واگذار می‌کرد و وضعیت نابسامانی را رقم زده بود. اما طی سه سال و نیم گذشته، این روش رد دیون، دیگر دنبال نشد. 
در دولت گذشته و از ابتدای سال ۸۵ تا ۹۲ طی ۷ سال، درمجموع ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از محل سود شرکت‌های مشمول سهام عدالت به خزانه واریز شده است. اما در سه و نیم سال فعالیت دولت یازدهم سود سه برابر شده است. بر اساس اظهارات طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در مجموع بابت اقساط سهام واگذار شده دولت در این شرکت‌ها، ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده است. در این مدت،سود چه زمانی به حساب مردم واریز می‌شود؟
سبحانی در این‌باره نیز می‌گوید: «از نیمه دوم ۹۶ سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر، به حساب مشمولان واریز می‌شود. به همین منظور از ۳۰ فروردین امسال فاز دوم ساماندهی سهام عدالت با دریافت شماره شبا آغاز شد.» تا کنون، ۲۲۲ میلیون نفر در این سامانه شماره خود را ثبت کرده‌اند. سبحانی درباره شماره‌های ثبت شده می‌گوید: «کسانی که شماره شبای آنها ایراد دارد، یا شماره کس دیگری را وارد کرده‌اند یا دیگر شماره‌ آنها فعال نیست، در سامانه به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود و هم برایشان پیام ارسال می‌شود. کسانی نیز که شماره شبای آنها مشکل ندارد، در سایت تأییدیه می‌گیرند.»
جوابیه در خصوص ادعاهای مطرح شده
عصر جمعه در هنگام مناظره، سازمان خصوصی‌سازی درباره ادعاهای مطرح شده، بسرعت جوابیه‌ای منتشر کرد. در این جوابیه آمده بود: «در دولت یازدهم، در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شیوه غلط دولت قبل برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به صورت واگذاری مستقیم شرکت‌ها به نهادهای عمومی و شبه دولتی بابت رد دیون دولت، اصلاح شد و خصوصی‌سازی فقط به بخش خصوصی واقعی کشور هدف قرار گرفت و درصد حضور بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم به بیش از ۳.۵ برابر دولت قبل رسید و این از افتخارات دولت تدبیر و امید بود که به بخش خصوصی واقعی اهمیت داد و حضور بخش خصولتی و نهادهای عمومی را بسیار کاهش داد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:صبحانه

این اخبار را از دست ندهید:

در 16 سالگی عروس صیغه ای شدم!

یک روز پنهانی، در نبود مجتبی، به خانه رفتم صحنه ای که دیدم باورنکردنی بود و ...

زن جوان تاکسی تلفنی را اشتباه سوار شد و نیمه شب در دام مرد شیطان صفت افتاد + عکس

دردسر صیغه کردن زن مطلقه برای جوانی که می خواست داماد شود+ عکس

با تهدید پس از ازدواجش او را به خلوتگاه شیطانی ام می بردم! + عکس

16 سال زندان برای کاپیتان ترسوی کشتی+عکس

برنامه انتخاباتی یک زن که روزی 20 ساعت می‌خوابد+عکس

دوست زنم با نگاه زیرچشمی و لبخندهای شیطانی‌اش، مرا اسیر خود کرد / وقتی ارتباط شیطانی مان لو رفت ...

سرقت شبانه جواهرات ازگاوصندوق خانه پزشک مشهور در میدان ونک+عکس

خودکشی این زن جوان در ثانیه آخر ناکام ماند + فیلم و عکس

اعتراض های گسترده به آتش گرفتن «بی ام و» ها+عکس

قاتل نجات یافته از طناب دار 9 ماه بعد دوباره قاتل شد + عکس

مرگبارترین شوخی راننده زانتیا / این راننده 22 ساله 8 زن و کودک را در جاده رفسنجان کشته است!

معمای مرگ هادی در تاکسی کنار خیابان

یک جوان خودش را جلوی دوربین زنده فیس بوکش آتش زد + فیلم

دوستم را به‌خاطر خروپف شبانه خفه کردم! + عکس متهم در دادگاه تهران

بدون معطلی جواب «بله» را گفتم و حالا...

مرگ وحشتناک مادر و پسر در حیاط خانه خود در طارم

مسافر مرموز در اتوبوس عسلویه + عکس عجیب

جزئیات زمین‌لرزه در خراسان شمالی

واژگونی خونین اتوبوس مسافربری در شیراز

مرگ 3 معلم در تصادف جاده ای+عکس

ربودن سرباز بدرقه برای رهایی مجرم سابقه‌دار+عکس

 

کدخبر: 264482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟