جلوگیری از خروج 20 میلیون دلار ارز با تولید 25 میلیون دز واکسن شاربن در نیمه اول سال

رکنا اقتصادی: به گفته دکتر اسحاقی: در این مدت با تولید واکسن شاربن در موسسه رازی از خروج نزدیک به 20 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.
معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی خاطرنشان کرد: این واکسن جهت ایمن‌سازی فعال علیه بیماری آنتراکس در گاو، گاومیش، گوسفند، بز و دیگر حیوانات حساس به بیماری شاربن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بیماری شاربن که در انسان به آن «سیاه زخم» می‌گویند، بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است که در حیوانات بیشتر در پستاندارانی مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی و سایر علفخواران دیده می‌شود.
دکتر اسحاقی با بیان این‌که در صورت تماس انسان با حیوانات مریض و آلوده این بیماری منتقل خواهد شد، گفت: شاربن از دیرباز در کشور شایع بوده و خسارات و تلفات زیادی در انسان و جمعیت دامی کشور ایجاد می‌کرد؛ اما با اقدامات وسیع و مؤثر موسسه رازی و سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از این بیماری، ابتلا و تلفات در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.
بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی تاکید کرد: در بسیاری از استان‌های کشور این بیماری بیش از 10 سال است که در جمعیت انسانی و دامی گزارش نشده و تنها در برخی از استان‌ها و مناطق به صورت موردی و اتفاقی دیده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟