پلاسکویی ها فروش شب عید خود را آغاز کردند

رکنا اقتصادی: از 570 کسبه ساختمان پلاسکو، اکنون 200 واحد در مجتمع نور مستقر شده و فعالیت خود را در محل کار جدید به طور رسمی آغاز کرده اند.

مجتمع نور تهران ساختمانی چهار طبقه و وسیع است که ظرفیت پذیرش همه واحدهای صنفی آسیب دیده در حادثه Incident آتش سوزی و ریزش مجتمع پلاسکو را دارد.

«مجتبی درودیان» رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران، امروز شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای صنفی آسیب دیده آماده تامین بازار هستند؟ گفت: از آنجا که تولیدی های این اصناف خارج از ساختمان پلاسکو بوده، در این مدت تولید همچنان ادامه داشته است و اکنون این واحدهای صنفی آماده عرضه تولیدات خود هستند.

وی با اشاره به اینکه 200 واحد آسیب دیده پلاسکو اکنون در مجتمع نور تهران مستقر شده اند، ادامه داد: روند استقرار بقیه واحدهای صنفی نیز ادامه دارد و همه آنها آماده فروش تولیدات خود هستند.

درودیان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی گفت: هم اکنون بخشی از تولیدکنندگان ما در زمینه پوشاک آسیب دیده اند و مردم باید با خرید پوشاک ایرانی برای شب عید، از آنها حمایت کنند.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران افزود: آسیب دیدگی فقط متوجه واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو نیست؛ برخی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشور از فعالیت افتاده اند و تا زمانی که از طرف مردم حمایت نشوند، نمی توانند به فعالیت خودشان را ادامه دهند.

وی همچنین به کیفیت بالای کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ مواد اولیه واحدهای تولیدی ایران یا از پارچه های مرغوب داخلی و یا پارچه های با کیفیت تایلند تولید می شود؛ از نظر دوخت نیز تولیدات ایرانی در خاورمیانه حرف برای گفتن دارد.

درودیان البته یکی از مشکلات تولیدات با کیفیت ایرانی را قیمت بالای آنها ذکر کرد و گفت: اگر قیمت مواد اولیه ارزان تر به دست تولیدکننده برسد، از نظر قیمتی نیز می توانیم در بازارهای خارجی توان رقابت داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، این ساختمان 15 طبقه به طور کامل فروریخت.

در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد آن، فعال بود؛ 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.

بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.

در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.

ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

روند استقرار واحدهای صنفی آسیب دیده پلاسکو در مجتمع نور تهران از ابتدای اسفندماه آغاز شده است.

«علیرضا تهرانی» رییس هیات امنای ساختمان پلاسکو درباره جزییات استقرار کسبه پلاسکو در مجتمع نور  گفت: مقرر شده است بنیاد مستضعفان کرایه سه ماه نخست را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز در مورد کرایه ماه های بعد توافق نهایی نشده است، در مورد شرایط بازگشت کسبه به ساختمان پلاسکو پس از بازسازی گفت: هنوز شرایط به طور شفاف مطرح نشده اما خواسته ما این است که حقوق کسبه همانند قبل بازگردانده شود.

البته رییس بنیاد مستضفعان انقلاب اسلامی به پلاسکویی ها وعده داده است که پس از اخذ پروانه ساخت، در 2 سال ساختمان پلاسکو را طبق مقررات ملی می سازد و مطابق حقوق صاحبان حق، به آنها واگذار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟