تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت حجم اینترنت در پی افزایش نارضایتی مردم

رکنا اقتصادی: طی مدتی که از روی کار آمدن نسل سوم و چهارم ارتباطی می‌گذرد تعداد کاربران اینترنت موبایل به یک باره گسترش قابل توجهی پیدا کرده و ضریب نفوذ دسترسی از این شیوه به مراتب بیشتر از قبل شده است.

طی این مدت مشترکان تلفن همراه بارها و بارها گلایه‌هایی را در خصوص اتمام زود هنگام حجم بسته‌های اینترنتی خود مطرح کرده‌ بودند اما پیش از این مسئولان وزارت ارتباطات و شخص وزیر همواره از عملکرد اپراتورها در این زمینه دفاع کرده و اینگونه اعلام کردند که از سوی سازمان تنظیم مقررات این مساله قابل بررسی است و اگر مشترکان مشکلی در این خصوص دارند می‌توانند موضوع را از سوی سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.

اما اینک در تازه‌ترین اظهارنظر در این خصوص محمود واعظی مطلبی را بر روی شبکه‌های اجتماعی خود قرار داده و در قالب آن عنوان کرده «با توجه به مطالبی که شما دوستان در پست‌های قبلی در خصوص وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه اعلام کردید، کمیته ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است، لطفا اطلاعات دقیق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام فرمایید».

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته رییس سازمان حمایت نیز اینگونه اعلام کرده بود که این سازمان در خصوص کم‌فروشی اینترنت و احتمال تقلب Cheat اپراتورهای تلفن همراه بررسی‌هایی انجام خواهد داد.

البته پس از آن وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرد که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به شمار می‌روند و این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.

محمود واعظی همچنین عنوان کرد: تنها جایی که دسترسی دارد بررسی کند آیا اپراتورها کم‌فروشی می‌کنند یا خیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است و این سازمان حتی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران برروی سایت خود قرار داده است.

واعظی ادامه داد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟