کیفیت پایین خدمات پس از فروش عامل اصلی کاهش حجم تقاضا

رکنا اقتصادی: در رابطه با افزایش حجم عرضه و تقاضا در پی نزدیکی به ایام شب عید در بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: هرساله در روزهای پایانی سال، حجم تقاضا در بازار لوازم خانگی افزایش می یابد، اما نکته قابل توجه در بازار سالجاری آن است که از حجم فعالیت واحدهای تولیدی در این صنعت کاسته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با بیان اینکه این بازار دچار رکود نیست، افزود: شرایط بازار به گونه ای رقم خورده که واحدهای تولیدی بی کیفیت که توان رقابت در بازار را ندارند با مشکلاتی مواجه شده اند و این موضوع به سبب ارائه خدمات با کیفیت پایین از سوی این دسته شرکت‌ها است.

وی با بیان این که فروشگاه‌های زیرمجموعه تعاونی‌ها سهم بالایی از فروش واحدهای صنفی را از آن خود کرده‌اند، گفت: با رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های غیرصنفی، همچون تعاونی‌های اعتباری، نهادها و ادارات دولتی در کنار فروشگاه‌های اینترنتی، میزان فروش واحدهای صنف لوازم خانگی در سطح شهر به پایین‌ترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده که این امر باعث شده عده‌ای این موضوع را رکود بازار تلقی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در رابطه با تاثیر افزایش حجم مقطعی تقاضا بر روند تولید داخلی، یادآور شد: افزایش تقاضای مقطعی بر روی تولیدکنندگان لوازم خانگی تاثیر چندانی نداشته و تولیدکنندگانی که از وضعیت تولید ناراضی هستند باید به دنبال مشکلات در کیفیت و خدمات پس از فروش کالاهای تولیدی خود باشند.

وی با اشاره به کاهش تعرفه‌های واردات لوازم خانگی از کشور ترکیه در ابتدای بهمن‌ماه سالجاری، گفت: بازار لوازم خانگی کشور به عرصه رقابت بین تولید‌کنندگان و حتی واردکنندگان‌تبدیل شده و همین امر باعث شده که کیفیت محصولات تولید داخل بهتر و بازار داخلی از انحصار محصولات بی‌کیفیت خارج شود.

طحان‌پور، در انتها خاطرنشان کرد: دولت در قانون‌گذاری ها باید نگاه جامع به تمام حلقه اقتصادی داشته باشد و در نهایت باید به سمتی حرکت شود که به سازمان تجارت جهانی ملحق و میزان رقابت پذیری کالاهای ایرانی افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟