کمیته ویژه برای بررسی علل قطع برق و کاهش تولید نفت در خوزستان

رکنا اقتصادی: فریدون حسنوند با اشاره به قطع آب و برق در استان خوزستان گفت:کمیسیون انرژی مجلس به کمیته نیرو ماموریت داد،تا با همکاری وزارت نیرو،وزارت نفت و دستگاه های امنیتی و هماهنگی مرکز پژوهش ها علل و عوامل قطع آب و برق در خوزستان را بررسی کنند.
نماینده مردم اندیمشک درمجلس شورای اسلامی،افزود:شاید ریزگرد عامل اصلی اتفاقات باشد،اما قطع آب،برق، گاز و استحصال نفت باید بررسی شود و پیشنهادات و راهکارها در این زمینه به کمیسیون اعلام شود.
حسنوند با بیان اینکه گزارش کمیسیون برای سران سه قوه ارسال می شود، ادامه داد:گزارش برای قرائت درصحن علنی مجلس به هیئت رییسه ارجاع می شود،همچنین روزگذشته دیداری دراین خصوص با دکتر لاریجانی داشتیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم با بیانیه مجمع نمایندگان استان ،مسئولان کمی هوشیار شوند،یادآور شد:مسئولان باید نسبت به رفع دغدغه مردم خوزستان و همچنین بوشهر،هرمزگان،سیستان بلوچستان،ایلام،رمانشاه و لرستان که مشکلات مشابهی دارند، اقدامات عاجل انجام دهند.
حسنوند با بیان اینکه کمیته تا چند روز آینده گزارش خود را به کمیسیون انرژی می دهد،افزود:مسئولان ذیربط دراین خصوص درکمیسیون حضور می یابند و یک برنامه و جدول زمان بندی برای تامین نیازها درکوتاه مدت و بلندمدت مشخص می شود و براین اساس دستگاه ها ملزم و مکلف به رعایت می شوند.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه کمیته نیرو گزارش میدانی از حادثه Incident تهیه می کند،تصریح کرد:قطع برق،کاهش تولید نفت،خسارات وارد شده به مردم،ضعف های مدیریت و زیرساخت های معیوب درگزارش نظارتی کمیته ذکر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟