روغن پالم سالم و خوراکی نیست

رکنا اقتصادی: وی با بیان اینکه روغن پالم برای وسایل آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد،‌گفت: حال چرا و به چه دلیلی برخی اصرار دارند که این روغن غیر بهداشتی و مضر برای سلامت افراد جامعه را به هر نحوی وارد کشور کنند، جای تعجب دارد.

نماینده کلیمیان درمجلس با تاکید براینکه برخی افراد به خاطر سودجویی و کسب درآمد بیشتر سعی درگرفتن مجوزهای لازم بهداشتی و گمرکی این محصولات نامرغوب و غیر خوراکی به عنوان روغن خوراکی و مصرف مردم به کشور را دارند،‌ افزود: صدور مجوز واردات محصولات غیر بهداشتی برای مصارف خوراکی که برای سلامت مردم خطر دارد، بخاطر اهمال کاری برخی افراد انجام شده است.

وی بیان داشت: مسئولان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت باید خیلی محکم و قاطعانه باید در مقابل زیاده خواهی برخی سودجویان ایستادگی نمایند و بانظارت و توان اجرایی اجازه چنین سوء استفاده های را ندهند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه این روغن فاقد استاندارهای لازم برای استفاده های خوراکی می باشد، گفت: وزارت بهداشت چندی پیش این مسئله را به صورت رسمی اعلام کرد و بسیاری نیز آن را تائید کردند،‌ حالا چگونه وزرای دولت مالزی برای تبلیغ و ترویج فروش این محصول به ایران می آیند جای سئوال و نگرانی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟