از افت شاخص بورس تا رد کردن مرز یک میلیون و دویست هزار تومانی قیمت سکه

رکنا اقتصادی:

افت 209 واحدی شاخص کل بورس

روز یکشنبه 17 بهمن ماه شاخص کل بورس از ابتدای ساعت معاملات روند نزولی در پیش گرفت و با افت 209 واحدی به ارتفاع 76 هزار و 616 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت 86 واحدی به رقم 15 هزار و 404 واحد دست یافت. ارزش معاملات نیز 1243میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد وبملت با 16 واحد و بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را نماد خساپا با 29 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد وتجارت با 82.5 میلیارد ریال بود. در فرابورس نیز آیفکش شاهد افت 2.5 واحدی بود که روی عدد 836 واحد تثبیت شد. ارزش معاملات نیز رقم 1205میلیارد ریال را نشان داد.

افزایش قیمت دلار، یورو و درهم امارات در بازار آزاد ارز

در پایان معاملات روز یکشنبه 17 بهمن ماه، میانگین قیمت فروش هر دلار آمریکا با افزایش 274 ریال به رقم میانگین فروش 38 هزار و 323 ریال رسید. همچنین هر یورو با رشد 169 ریال به میانگین قیمت 41 هزار و 534 ریال فروخته شد. هر درهم امارات نیز با افزایش 38 ریال به رقم فروش 10 هزار و 519 ریال رسید.

معاون وزیر اقتصاد: ارز امسال تک نرخی نمی شود

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره زمان تک نرخی کردن ارز گفت: هرچند دولت برای تحقق این امر مهم تا پایان امسال برنامه ریزی کرده بود اما در زمان کنونی، عملی نیست. «سیدحسین میرشجاعیان حسینی» در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: این مساله دغدغه وحشتناکی برای دولت نیست، زیرا سبد کالای ارز مبادله ای کم و کوچک شده است و شکاف بین قیمت ارز مبادله ای و آزاد نیز شدید نیست. به گفته این مسوول، از آنجا که نرخ ارز بر اساس نرخ تورم داخلی و بین المللی تعدیل می شود، باید به سوی افزایش برود و بالا حرکت کند. میرشجاعیان اضافه کرد: اگر در سال های آینده نرخ تورم 9 تا 10 درصد و متوسط نرخ تورم خارجی سه تا چهار درصد پیش بینی شود، باید نرخ ارز افزایش یابد و نباید از بالا رفتن قیمت دلار بهراسیم. وی ادامه داد: ترس ما باید وقتی باشد که نرخ ارز را سرکوب کرده و در همان سطح نگه داریم اما پس از مدتی به یکباره جهش کند.

سیف: بدهکاران بانکی تحت کنترل هستند

رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با مهر در توضیح این گفته وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه بدهکاران بابک زنجانی بزرگترین بدهکار بانکی نیست و یکی از بدهکاران بزرگ بانکی ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: در کمیته فرادستگاهی که در بانک مرکزی تشکیل می شود، همه بدهکاران بانکی تحت کنترل هستند که همه دستگاه های موثر در آنجا حضور دارند که تا الان نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم و پرونده این بدهکاران در آنجا بررسی می شود.

دلیل افزایش قیمت برنج هندی

سوراب کومار سفیر هند درباره گران‌فروشی برنج هندی به ایران در فصل آزاد بودن واردات این محصول در ایران اظهار کرد: این موضوع به عرضه تقاضا برمی‌گردد، هرچند باید در نظر داشت که هندی‌ها نیز دوست ندارند بازار خود را در ایران از دست بدهند. وی افزود: باید توجه داشت تا زمانی که کشش وجود دارد قیمت‌ها نیز متفاوت است. کومار در پاسخ به این سؤال که پس دلایل افزایش قیمت برنج هندی در بازار، افزایش تقاضای برنج از طرف ایران است گفت: من بازاریاب برنج نیستم و نمی‌توانم به این سؤال به‌ درستی جواب دهم اما باید در نظر داشت که عرضه و تقاضا یک کشش دو جانبه است وقتی برای این محصول تقاضا بالا می‌رود قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد و نوسان منطقی دراین‌باره وجود خواهد داشت. سفیر هند در ایران در پایان گفت: تأکید می‌کنم که هند نمی‌خواهد بازار برنج خود در ایران را از دست بدهد.

سکه به مرز یک میلیون و ۲۰۰هزارتومان رسید

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی Freedom طرح جدید یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان، نیم سکه ۶۳۱ هزار تومان، ربع سکه ۳۳۵ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲۱۳ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۲۰ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟