افزایش ۱۰ هزار تومانی نرخ نیم و ربع سکه طی هفته گذشته

رکنااقتصادی: محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر صعودی پیدا کرد و در این مدت ۲۳ دلار افزایش قیمت داشت.

وی درباره دلایل افزایش قیمت جهانی طلا توضیح داد: این افزایش قیمت به دلیل کاهش قیمت دلار و از طرفی هم به دلیل بالا رفتن قیمت نفت رخ داده است. طبیعتا هر زمان که ارزش دلار کاهش پیدا می کند قیمت نفت و طلا روند افزایشی پیدا می کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: همچنین در این هفته شاخص‌های جهانی چندان مثبت و قابل توجه نبود و باعث افت ارزش دلار شد که در نتیجه آن هر اونس طلا ۲۳ دلار افزایش قیمت پیدا کرد.

کشتی‌آرای همچنین درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا گفت: در بازار داخلی به نسبت آنچه در بازار جهانی اتفاق افتاد، افزایش قیمت نداشتیم اما هفته گذشته که یک هفته قبل از ایام فاطمیه بود، تقاضا برای خرید سکه به ویژه در قطعات کوچک‌تر افزایش پیدا کرد که باعث افزایش قیمت این قطعات به نسبت قیمت سکه تمام بهار شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در هفته گذشته قیمت نیم سکه و ربع سکه ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این در حالی است که سکه تمام بهار طرح جدید فقط ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشت که این میزان افزایش قیمت سکه تمام بهار تحت تاثیر قیمت جهانی بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: به همین ترتیب نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی با توجه به افزایش ۲۳ دلاری قیمت جهانی در بازار جهانی، حدود ۸۰۰ تومان در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟