بازرسی ادواری آسانسورها اجباری شد

رکنااقتصادی: با اشاره به این‌که از میان حدود ۳۷۰۰ سازمان و دستگاه در تهران تنها آسانسورهای ۲۰ تا۳۰ سازمان استاندارد است و مابقی آسانسورها از استاندارد کامل برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: مدت اعتبار برخی آسانسورها یک ساله است و باید پس از آن مورد بازرسی ادواری قرار گیرد که آیا شرایط استاندارد را دارند یا خیر. در این زمینه دستورالعمل‌های لازم تدوین شده و چک‌لیست نهایی که به چه صورت انجام می‌شود.

نایب رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران با بیان این‌که این دستورالعمل توسط سازمان استاندارد و سندیکای مربوطه تدوین شده است، گفت: چک‌لیست نهایی آماده شده تا مشخص شود برای بازرسی ادواری باید چه بخش‌هایی مدنظر قرار گیرد.

ادریسی افزود: این مساله تصویب شده و منتظر ابلاغ نهایی است. در این زمینه مذاکرات لازم با دادستانی و قوه قضاییه نیز در دستور کار قرار گرفته، چرا که نیازمند صدور برخی مجوزها برای پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد هستیم که شرایط و ضوابط لازم را رعایت نمی‌کنند.

به گفته وی، بازرسی ادواری سالانه یکبار انجام می‌شود و قبل از این‌که مدت مذکور به اتمام برسد باید تقاضای مجدد ارائه شود تا شرایط ایمنی آسانسورها مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران در مورد برخورد با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی که در تهران آسانسورهایشان از استانداردهای لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: اولتیماتوم به ادارات و سازمان‌های دولتی داده شده و در این زمینه پلمپ‌هایی نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در سال آینده به گونه جدی‌تری انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟