حقوق بازنشستگان یکسان‌سازی می‌شود

رکنااقتصادی: سید حسن حسینی شاهرودی در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد باغ زندان Prison شاهرود اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 8 ماهی که از مجلس دهم می‌گذرد اتفاقات خوبی افتاده است عنوان کرد: بیشتر نگاه‌ها به مسائل فرهنگی حاکم بر اقتصاد است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دغدغه 30 ‌ساله کشور را نظام بانکداری اسلامی دانست و تصریح کرد: حتی مراجع و بزرگان نظام نیز در این باره تذکراتی داده‌اند که باید به آن توجه کرد.

حسینی شاهرودی با اشاره به روند رسیدگی به موضوع بانکداری اسلامی در مجلس اضافه کرد: پس از گذشت مهلت 45 روزه مجلس شورای اسلامی برای قانون Law جدید بانکداری اسلامی، کمیسیون تغییراتی را در آن ایجاد کرده که در حال حاضر این موضوع از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است.

وی از بحث مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون گمرک به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس در ماه‌های اخیر نام برد و گفت: این موضوع نیز اکنون از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب برنامه توسعه را کار بزرگ مجلس برشمرد و عنوان کرد: دولت‌ها اقدامات خود را بر اساس این برنامه‌های توسعه انجام خواهند داد و امروز نیز در برنامه ششم، قانون مناسبی برای توسعه کشور تنظیم‌شده است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه بودجه سال 96 تقدیم مجلس شده است افزود: تصویب این بودجه در کمیسیون تلفیق 4 هفته زمان برده است.

وی از متناسب بین حقوق بازنشستگان به‌عنوان دیگر موضوع موردتوجه مجلس نام برد و گفت: براساس برنامه ششم توسعه، ظرف مدت 5 سال آینده سعی براین خواهد بود که بازنشستگان قدیم و جدید حقوقی نزدیک به هم دریافت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع قطع یارانه پردرآمدها بیان کرد: قرار بر حذف دهک‌های بالا از یارانه بود؛ اما دولت مخالفت کرد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دلیل وجود تمام اقشار جامعه از دیگر انقلاب‌ها متمایز است اضافه کرد: ایران در جهان تأثیرگذار شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟