واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی

رکنااقتصادی: غلامرضا شریعتی اظهار کرد: دستگاه قضایی به ‏ویژه معاون دادستان تهران با دقت و جدیت این پرونده را به فرجام رساند و در چند نوبت مزایده مراحل قانونی و رسمی واگذاری گروه ملی را انجام داد. وی گفت: گروه ملی صنعتی فولاد ایران از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده‌های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد که از سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. استاندار خوزستان افزود: پرونده قضایی و مطالبات مختلف موجب شد تا فرآیند رسیدگی پنج سال طول بکشد؛ از طرفی بلاتکلیفی موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرد.
شریعتی ادامه داد: با پیگیری‏ مستمر معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری و مدیریت فعلی شرکت و با درک شرایط اقتصادی این مجموعه عظیم و در نظر گرفتن معیشت کارکنان، تلاش زیادی از سوی رئیس‌جمهوری، معاون اول وی و هیات دولت به عمل آمد تا گروه ملی به‏عنوان یک شرکت عظیم نوردی سهم خود را در بازار داخلی و خارجی بازیابد. وی گفت: هماهنگی لازم برای دعوت از مدیرعامل بانک ملی ایران به خوزستان و بازدید از گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت خواهد گرفت و در آن انتظارات استان در زمینه بهبود وضعیت این واحد بزرگ صنعتی همچون تخصیص منابع مالی و نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و نیز پرداخت حقوق معوقه کارکنان و دیگر طلبکاران با اهتمام مدیران عامل بانک ملی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران مطرح خواهد شد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: هر اتفاقی برای گروه ملی صنایع فولاد ایران بیفتد این واحد صنعتی همچنان به‌کار خود ادامه خواهد داد و تعطیل نمی‌شود. سیدمهرداد محمدی‌وکیل افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌منظور ادامه کار گروه ملی صنایع فولاد ایران و فعال ماندن این واحد تمام تلاش خود را کرده است و همچنان برای فعالیت این واحد صنعتی حمایت‌های خود را انجام می‌دهد. وی با اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت واگذاری گروه ملی صنایع فولاد ایران گفت: واگذاری این واحد صنعتی به بانک ملی یا به مزایده گذاشتن آن در هر صورت باید به گونه‌ای انجام شود که هرکس که صاحب این واحد صنعتی شود همچنان این صنعت در اهواز فعال باشد و بحثی از تغییر کاربری آن مطرح نیست. محمدی وکیل گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس قوه قضائیه مذاکراتی را برای دوام و فعال ماندن این واحد صنعتی نیز انجام داده است و رسیدگی به وضعیت آن در دادگستری تهران در حال انجام است. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: تمام تلاش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای حفظ و تداوم فعالیت این واحد صنعتی است و این اطمینان را می‌دهیم که در آینده هر اتفاقی برای آن رخ دهد، گروه ملی صنایع فولاد اهواز همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:دنیای اقتصاد

کدخبر: 240524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟