رکنااقتصادی: روابط عمومی هلدینگ صنایع غذایی سولیکو درباره فرآیند تولید و ثبت تاریخ روی محصولات توضیحاتی ارائه داد.

 روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه در جریان بازرسی کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران از واحد تولیدی کاله تهران عرضه شیر پاستوریزه این کارخانه با تاریخ غیرواقعی مشخص شد.

هلدینگ صنایع غذایی سولیکو، با توجه به خبرهای منتشر شده در مورد فرایند تولید شیر کاله و تاریخ های تولید لازم است موارد زیر به اطلاع هموطنان رسانده شود.

شرکت فرآورده‌های لبنی کاله سالهاست که در تولید محصولات لبنی فعالیت دارد و در همین راستا انواع مختلفی از شیر را در کارخانه‌های وابسته خود تولید می‌کند. یکی از محصولات شرکت کاله شیر UHT است که در پاکتهای چند لایه تولید می‌شود. محل تولید این محصول در کارخانه آمل است که تمام مجوزات لازم برای تولید را قبلا اخذ کرده است.

این تولیدات در انبارهای کاله در ۱۹ نقطه از کشور نگهداری و روانه بازار می‌شوند. یکی از این انبارها در تهران قرارداد که این انبار در واحد تولیدیی قرار گرفته که در حال اخذ مجوز برای تولید شیر است. لذا این شیرها تنها در تهران انبار شده است و در کارخانه تهران تولید نمی‌شود.

در مورد شیر ESL باید بدانید که این نوع شیر به طریقی تولید می‌شود که زمان نگهداری آن بین ۲۱ تا ۲۸ روز است.

شرکت کاله برای بالا بردن اطمینان از کیفیت و سلامت محصول آنچه که تولید شده است را به مدت ۵ روز در قرنطینه نگه‌داری می‌کند و بعد از انجام آزمایشات مختلف و اطمینان کامل از کیفیت و سلامت محصول برای ارائه به مصرف کننده عرضه می‌کند.

لازم به ذکر است که تاریخ درج شده روی این محصولات برای ۵ روز بعد است ولی تاریخ انقضای آن تغییر نمی‌کند و این یعنی شرکت کاله زمان کمتری برای عرضه محصول قبل از تاریخ انقضا در اختیار دارد.

لازم به ذکر است شرکت فراورده‌های لبنی کاله کار خود را از سال ۱۳۷۰ با جذب ۳ لیتر شیر در روز شروع کرده و هم اکنون با همکاری جوانان مستعد کشور از ۱۶ استان ایران موفق به جذب بیش از۲۵۰۰ تن شیر در روز شده است.

نتیجه تلاش جوانان ایرانی این است که بعد از ۸۰ سال واردات پنیر از کشورهای اروپایی، امروز شرکت فرآورده های لبنی کاله موفق به صادرات انواع پنیرها به اروپا شده‌است و رقم قابل توجهی ارز آوری داشته است.

هدف شرکت کاله با کارآفرینی و جذب جوانان نخبه این است که تولید افزایش یافته و ارز آوری بیشتری ایجاد شود تا بتوان مالیات بیشتری پرداخت کرده و رفاه ملت ایران را افزایش داد.

منبع: خبر آنلاین

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟