گوشت گوسفندی گران شد /مردم تحریم کردند
 
 
 
 
 
 
گوشت گوسفندی -1
 
رکنا اقتصادی : گزارش میدانی خبرنگار ما حاکی است گوشت گوسفندی به علت گرانی بیش از حد روی دست قصابی ها مانده و مردم گوشت گوسفندی نمی خرند .
خانم زهرا صدوق  میرانی که معلم دبستان است است در پاسخ به این پرسش خبرنگار اقتصادی رکنا که چه مدت است گوشت گوسفندی نخریده اید ، گفت : من یادم نمی آید آخرین باری که امسال گوشت گوسفندی خریدم کی بود شاید دو یا سه از اول سال تا به حال گوشت گوسفندی مصرف کرده باشیم .
این شهروند که ساکن محله های جنوب تهران است با لحنی طنز آلود به خبرنگار ماگفت : قصابی ها هم از گران شدن گوشت سود نمی کنند و به نظرم فقط گوسفند ها از گران شدن گوشتشان خوشحالند چون کشتار نمی شوند !
از سوی دیگر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بابیان اینکه گرانی قیمت گوشت باعث شده مردم این کالا را خریداری نکنند، گفت: نرخ گوشت در بازار روند کاهشی به خود گرفته، اما هنوز نمی‌توان نرخ ثابتی برای آن تعیین کرد.

 ملکی با توضیح  این که بازار گوشت گوسفندی به شدت کساد و رکود بر آن حاکم است، اظهار داشت: گوشت گران شده و مردم نیز این کالا را خریداری نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه از روز گذشته، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع گوشت قرمز به بازار کرده است، افزود: به همین دلیل قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته؛ اما برای اعلام نرخ باید صبر کنیم تا بازار به ثبات برسد.

ملکی ادامه داد: علاوه بر این، جلوی صادرات مقداری گرفته شده و از دهم هر ماه به بعد نیز، معمولا رکود بر بازار حاکم می‌شود؛ اما در این ماه چون گوشت گران شده، رکود حاکم بر بازار آن بسیار سنگین‌تر است.

ولی اصغر پاک نیت که  در یک قصابی کارمیکند به خبرنگار رکنا گفت : باور کنید که قصابی ها و فروشگاه های مواد پروتئینی از گران شدن نرخ گوشت ناراضی هستند اما قیمت را آنها تعیین نمی کنند .

وی افزود : ما گوشت را گران می خریم و مجبوریم که گران  هم بفروشیم و همین گرانی باعث شده تا فروش ما کم شود در حال حاضر کاسبی ما کساد شده و کسی هم به حل مشکل گرانی نیست .

 

کدخبر: 235630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟