آب شرب سواحل جنوب از آب شیرین کن تامین می‌شود

به گزارش رکنا : حمید چیت چیان در نشست مشترک با استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان گفت: یکی از مسائل مهم استان هرمزگان به ویژه در شرق استان کمبود جدی منابع آب است و باید اقدام موثری برای مدیریت منابع آب کرد، شیرین کردن آب های شور سطحی کار بسیار مهمی است و اگر از این آب به صورت صنعتی یا گلخانه ای استفاده شود می توان برای توسعه اقتصادی منطقه استفاده کرد.
وی تصریح کرد: ما باید قسمت عمده آب شرب استان را به تاسیسات نمک زدایی متکی بکنیم و روز گذشته در مجلس نیز تصویب شد. این کار در برنامه های وزارت نیرو نیز مندرج است.
وزیر نیرو با اشاره به طرح های دردست اجرای این استان گفت: در فاز اول طرح یک میلیون مترمکعبی قرار است 150 میلیون مترمکعب نمک زدایی شده و 50 میلیون مترمکعب برای هرمزگان و شهرها و روستاهای آن اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: ما باید بی نیاز از انتقال آب از میناب شویم و به سرعت با ورود دو واحد 25 هزار مترمکعبی به این هدف نزدیک تر شویم.
چیت چیان با اشاره به برنامه های بخش برق در این استان گفت: در بخش برق نیز افزایش روشنایی و تبدیل شبکه شهری به زیرزمینی در اولویت است اما بحث وصول مطالبات بخش برق در این استان که رقمی حدود 550 میلیارد تومان است باید اقدام شود و این کار صنعت برق هرمزگان را متحول می کند.
وی افزود: سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید برق استان یک مزیت برای هرمزگان است و نیروگاه کلاس f که قرار است در این استان راه اندازی شود، زمینه ساز توسعه این استان خواهد بود.
وزیر نیرو با بیان اینکه توجه به مسائل محیط زیستی در احداث آب شیرین کن ها باید مدنظر باشد و آسیب ها به دریا باید به حداقل خود برسد، گفت: در بحث فاضلاب نیز باید به طور خاص به این طرح ها پرداخته شود و خوشبختانه در برنامه ششم توسعه نیز بر طرح های تصفیه فاضلاب در شهرهای ساحلی تاکید شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟