نجات جان ۱۰۶ شهروند از حریق و حوادث طی هفته گذشته در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد شریعتی با اعلام این خبر گفت: طی هفته گذشته ۱۲ هزار و ۸۸۹ تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار و منجر به اعزام ۳۱۳ تیم‌ عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر به محل حادثه شده است.

او افزود: از این تعداد ۸۹ مورد حریق بوده که به ترتیب مربوط به حریق منازل با ۱۸ مورد، مراکز تجاری با ۱۳ مورد و حریق خودرو با ۱۱ مورد بوده است. همچنین تعداد ۱۴۶ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۲۱ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسور با ۵۲ مورد، سقوط از ارتفاع با سه مورد و دیگر موارد از جمله حوادث ساختمانی، گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش یا فرونشست بوده است.

رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۷۸ مورد از تماس‌ها منجر به اعزام تیم عملیاتی در خصوص خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان شده است. خدماتی همچون مهار حیوانات وحشی و ورود حیوانات به منازل یا خودروی شهروندان.

او با بیان اینکه تعداد نجات‌یافتگان در هفته گذشته ۱۰۶ مورد گزارش شده است، گفت: ۶۴ مورد نیز استقرار خودروهای اطفاییه در اماکن پرتردد شهر، خودروهای امداد و نجات در کوهستان و خودروی غواصی در مناطق با ریسک بیشتر در طول مسیر رودخانه زاینده‌رود به‌ویژه در روزهای تعطیل، برای ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان انجام شده است.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 999812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟