3 حادثه در شهر اصفهان / 2 کشته و 7 مصدوم

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز سه شنبه گفت: ۵۸ دقیقه بامداد امروز تصادف میان سه دستگاه خودروی سمند، پژو ۲۰۶ و پژو پارس مقابل ترمینال کاوه واقع در خیابان کاوه شهر اصفهان به اتاق فرمان اورژانس ۱۱۵ اعلام و سه واحد امدادی به محل اعزام شدند.

به گزارش رکنا، غفور راستین افزود: این سانحه رانندگی ۷ مصدوم متشکل از سه مرد و چهار خانم داشت که پس از دریافت خدمات درمانی اولیه در محل، به بیمارستان آیت الله کاشانی این شهر منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز درباره دو حادثه گازگرفتگی به خبرنگار ایرنا گفت: دوشنبه شب ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه امروز موردی  مبنی بر پاسخگو نبودن مرد جوان ۱۸ ساله‌ای در خیابان باغ مشهد اصفهان در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام و امدادخواهی شد.

سرآتشیار فرهاد کاوه آهنگران ادامه داد: تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۵ به محل اعزام شدند و پس از باز کردن درب ساختمان متوجه فوت این مرد شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شواهد موجود احتمال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن وجود دارد تصریح کرد: با تائید اورژانس پیش بیمارستانی این مرد جان خود را از دست داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان به شهروندان توصیه کرد نسبت به رعایت نکات ایمنی در کار با وسائل گرمایشی، دقت نظر بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم .

وی همچنین درباره حادثه دیگر گازگرفتگی در خیابان سروش اصفهان در ساعت ۲۳ و ۶ دقیقه دوشنبه شب افزود: در این حادثه و پس از بازکردن درب ساختمان توسط نیروهای امدادی ایستگاه شماره ۴ جسم بی‌جان مردی حدود ۴۰ ساله در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه پیدا شد که به تایید کارشناسان اورژانس ۱۱۵ جان خود را از دست داده بود.

کاوه آهنگران از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی مربوط به سلامت و عملکرد صحیح وسایل گرمایشی اماکن خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

 هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی هر روزه اخبار مختلف گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسیدکربن را می‌شنویم که یا جان هموطنان را می‌گیرد یا آنها را راهی بیمارستان می‌کند.

منواکسیدکربن، گازی بی رنگ و بی‌بو موسوم به "قاتل نامرئی" با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بی‌صدا، خانواده‌هایی را عزادار می کند و هر سال با آغاز فصل سرما، میزان مسمومیت با CO افزایش می یابد.

عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های بسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز منواُکسید کربن امکانپذیر است.براساس آمار پزشکی قانونی استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال، آمار تلفات گازگرفتگی افزایش داشته و از ۱۱ فوتی در مدت مشابه سال قبل به ۱۵ فوتی (۱۰ مرد و پنج زن) در ۶ ماه اول امسال رسیده است.

بیش از ۷۵ درصد از تلفات مسمومیت ناشی از گاز منواُکسیدکربن در استان اصفهان، در نیمه دوم سال رُخ می‌دهد.

کدخبر: 743317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟