همراه بانک جعلی سپه برداشت 200 میلیون ریالی را رقم زد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در این رابطه گفت:به دنبال ارائه شکوائیه توسط یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه 200 میلیون ریال بصورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افرود: شاکی قصد انجام عملیات بانکی از طریق همراه بانک سپه را داشته است که با جستجو و یافتن اپلیکیشن مذکور در گوگل اقدام به دانلود و نصب آن کرده در حالی که امکان انجام عملیات بانکی وجود نداشته پس از دقایقی متوجه برداشت 200میلیون ریال از حساب خود شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارشناسان با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی موفق به شناسایی مجرم شده و متوجه شدند وی با طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی همراه بانک اقدام به سرقت نام کاربری و رمزعبور مشتریان کرده و موجودی حساب آنها را جهت خرید طلا و جواهر برداشت نموده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: کاربران باید اپلیکیشن های کاربردی را از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت و  همراه بانک مورد نیاز را صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه بارگزاری کنند و از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

کدخبر: 733468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟