انتقام‌‌گیری در فضای مجازی

به گزارش رکنا، سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تصاویر خصوصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد مدت دو سال قبل پسر جوانی از من خواستگاری کرد تا اینکه متوجه شدم او فرد مناسبی برای ازدواج با من نیست و به همین دلیل درخواست او را برای ازدواج رد کردم.

سرهنگ مرتضوی در این رابطه گفت: خواستگار شاکی هم پس از شنیدن پاسخ منفی، تمام تصاویر خصوصی که در این مدت از او به دست آورده بود را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: متهم طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام‌جویی از دختر موردعلاقه‌اش عنوان کرد.

وی بابیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به دادسرا معرفی شد ، بیان داشت: یکی از آسیب‌هایی که برای شهروندان به‌ویژه خانم‌ها در فضای مجازی به وجود می‌آید انتشار اطلاعات محرمانه و تصاویر شخصی است و در اکثر مواقع نیز مقصر اصلی خود کاربران هستند، زیرا تصاویر خصوصی خود را به‌ راحتی در اختیار افراد غریبه قرار می‌دهند که در این راستا به همه کاربران توصیه می‌کنیم در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه خود نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند و از کشاندن ارتباط مجازی به روابط حقیقی و خارج از عرف جداً خودداری کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 584341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟