شمار مبتلایان به کرونا در اصفهان ۲۳۴ نفر اعلام شد

به گزارش رکنا، آمار شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارائه می‌شود هرچند امروز وزارت بهداشت، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) را ۴۸۴ نفر اعلام کرد که بر این اساس، اصفهان پس از استان‌های تهران، قم و گیلان در رتبه چهارم ابتلا به این بیماری قرار دارد.

آرش نجیمی گفت: تا هفدهم اسفند از ۸۶۷ نمونه مشکوک گرفته شده در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۲۳۴ مورد ابتلا به کرونا، مثبت و قطعی و جواب ۶۳۳ مورد منفی بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تعداد افراد جان‌باخته بر اثر بیماری کرونا در استان همان آمار دیروز یعنی ۱۱ نفر است که سن آنها ۶۴، ۷۰، ۸۱، ۷۴، ۷۷، ۶۸، ۸۳، ۶۸، ۶۴، ۶۳ و ۱۷ سال بود.

وی با بیان‌اینکه برخی از این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند، خاطرنشان کرد: فرد ۱۷ ساله فوت شده نیز دارای بیماری دیابت نوع یک بود.

نجیمی، میانگین سنی مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان را ۵۷ سال اعلام و اضافه کرد: مبتلایان به این بیماری شامل ۱۴۷ مرد و ۸۷ زن هستند که از میان آنها تاکنون ۱۷ نفر ترخیص شده‌اند و ۲۰۶ نفر همچنان بستری هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند، شمار آنها را در اصفهان ۱۲۶ نفر، نجف‌آباد ۱۶ نفر،شاهین شهر و میمه ۱۳ نفر، نطنز ۱۳ نفر، اردستان ۱۱ نفر، لنجان ۱۰ نفر، مبارکه ۱۰ نفر، شهرضا هشت نفر، فلاورجان هفت نفر، نایین ۶ نفر، خمینی‌شهر چهار نفر، گلپایگان سه نفر، خوانسار سه نفر، فریدن ۲ نفر، چادگان یک نفر و سمیرم یک نفر اعلام کرد.

نجیمی در باره آمار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که این آمار بر اساس جزییات و ریز اطلاعات به دست آمده از بیماران اعلام می شود.

وی درباره نبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها نیز گفت: این موضوع در حال برطرف شدن است اما هنوز نظام توزیع آنها مشخص نیست و اولویت با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی است.

شیوع بیماری کرونا از حدود سه ماه گذشته از شرق آسیا و چین آغاز شد و بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده است.

با این احتساب، حدود ۷.۵ درصد از جان‌باختگان بیماری کرونا از استان اصفهان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟