میوه جوانی به نام زغال اخته / طرز ساخت ماسک زغال اخته

به گزارش رکنا، آنتی اکسیدان های زغال اخته باعث تولید کلاژن شده و پوست را سفت و جوان نگه می دارد. آنها از پوست در برابر رادیکال های آزاد و درنتیجه پیری زودرس محافظت می کنند.

زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین های C،  B2،  B1،E  و فلاوونوئیدهاست. آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدها است که عامل رنگ قرمز در گوجه فرنگی  و دیگر میوه ها است.

مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته با افزایش تولید کلاژن در پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

مقادیر قابل توجه روی موجود در زغال اخته برای تقویت فولیکول مو مفید بوده و به درمان ریزش مو کمک می کند.

علاوه بر این آهن موجود در زغال اخته با بهبود گردش خون در پوست سر از ریزش مو جلوگیری می کند.

برای حفظ وضعیت مطلوب بدن، همه افراد نیازمند یک رژیم غذایی مناسب هستند. در اینجا می خواهیم چیزی را به شما معرفی کنیم که دارای خواص ضد پیری فوق العاده ای است. هیچ محصولی تا کنون بهتر از زغال اخته برای جلوگیری از پیری ساخته نشده است. زغال اخته دارای خواص بیشماری است و سرویس های تحقیقاتی کشاورزی امریکا صحت این مطالب را تایید می کند.

علاوه بر این زغال اخته یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است. همانطور که می دانید آنتی اکسیدانها جزء موادی هستند که ما را جوان و سالم نگه می دارند. مطالعات بیشماری در این حوزه انجام پذیرفته و کلیه آنها تثبیت کننده خواص ضد پیری زغال اخته بوده اند.  همچنین عناصر خاص موجود در زغال اخته توانایی بالایی در حذف و از بین بردن رادیکال های آزاد دارند. بد نیست بدانید که رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب رسانده و باعث ایجاد رنج وسیعی از سرطان های مختلف می شوند.

اما باید توجه داشت که رادیکال های آزاد نه تنها سبب ایجاد سرطان می شوند و به سلول های آسیب می رسانند، بلکه فرایند سالخوردگی و پیر شدن را نیز تسریع می بخشند. زغال اخته به راحتی می تواند این عنصر را نابود کند و نتیجتاً علائم پیری را برای مدت ها به تعویق انداخته و بسیاری از آنها را از میان بردارد.

طرز ساخت ماسک زغال اخته

زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای است که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید.

نصف فنجان زغال اخته تازه یا یخ زده

نصف فنجان عسل

نصف فنجان ماست

زغال اخته ها را با آب بشویید، سپس آنها را درمخلوط کن بریزید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید تا کاملاً نرم شود. با نوک انگشتان مخلوط را به آرامی روی پوست تمیز بمالید. پس از 10تا15دقیقه ماسک را با استفاده از آب و دستمال مرطوب پاک کنید.

کدخبر: 921711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟