انواع شامپو های ضدشوره مخصوص زنان

شوره سر یکی از متداول‌ترین مشکلات موهاست که ظاهر موها را نازیبا جلوه می‌دهد و حس ناخوشایندی در افراد ایجاد می‌کند.

به گزارش رکنا ، وجود پوسته‌های سفید بسیار زیاد لابه‌لای موها که معمولا با خارش و التهاب پوست سر همراه است، حتی در زیباترین موها هم منظره بدی به‌وجود می‌آورد. به‌همین‌دلیل است که هرچند تولید شوره سر فرایندی طبیعی است، اما معمولا سبب خجالت‌کشیدن فرد می‌شود.

معمولا شوره سر زمانی به وجود می‌آید که سه عامل زیر دست به دست هم دهند:

۱. وجود میکروبی به نام مالاسزیا گولوبوزا (malassezia golobosa) که به طور طبیعی روی پوست سر همه افراد زندگی می‌کند؛

۲. چربی طبیعی پوست کف سر که سبیوم نام دارد؛

۳. حساسیت پوست سر.

شوره سر هم در افراد با پوست چرب و هم در افراد دارای پوست خشک دیده می‌شود. به‌جز سه عامل بالا، عواملی مانند استرس، تغییرات هورمونی، پرتوهای مضر آفتاب و ضعف پوست در سنین پیری هم شوره سر را تشدید می‌کنند.

خوشبختانه در بسیاری از موارد، این مشکل با مصرف منظم شامپوی ضدشوره مناسب قابل‌حل است. اگر سری به داروخانه بزنید یا در فروشگاه‌های آنلاین به دنبال شامپو ضدشوره بگردید، با انبوهی از شامپوهای ضدشوره ایرانی و خارجی مختلف مواجه می‌شوید. هر یک از آنها براساس نوع پوست و مو و جنسیت افراد با هم متفاوت هستند، اما درکل همه شامپوهای ضدشوره دست‌کم یکی از مواد مؤثره زیر را برای مقابله با شوره سر دارند:

کتوکونازول؛

سلنیوم سولفید؛

پیریتیون روی (zinc pyrithion)؛

قطران زغال‌سنگ؛

اسید سالیسیلیک؛

روغن درخت چای .

انواع شامپوهای ضدشوره ایرانی را بشناسید

شامپوهای ضدشوره ایرانی از نظر فرمول، تأثیرگذاری و کیفیت قابل‌قبول هستند. همچنین به‌دلیل داشتن قیمت‌های پایین‌تر و مناسب‌تر نه‌تنها مصرف‌کنندگان از آنها استقبال می‌کنند، بلکه پزشکان و مشاوران پوست و مو هم اغلب برندهای ایرانی را پیشنهاد می‌دهند.

برخی از شامپو ها با بهره‌گیری از خواص ضدباکتری و ضدقارچ گیاهان دارویی مثل پرسیاوش، آویشن و بید تولید می‌شود. با توجه به گفته‌های تولیدکننده، در هفته اول مصرف شامپو، اثر آن را برای رفع شوره سر مشاهده خواهید کرد و پس از یک ماه استفاده، درمان شوره سر کامل می‌شود.

تعویض شامپو در صورت ماندگاری شوره سر

توصیه مشاوران این است که در صورت تداوم مشکل شوره سر، شامپو ضدشوره خود را تغییر دهید.

برخی از شامپوهای ضد شوره حاوی ترکیباتی برای کاهش التهاب و خارش پوست سر است که به پوست آرامش می‌دهد و علاوه‌بر ترکیبات شیمیایی مانند پیروکتون اولامین، زینک و اسید سالیسیلیک دارای عصاره دانه انار، نعناع‌فلفلی و رزماری هم دارند .

در تولید برخی از شامپوهای ضد شوره علاوه‌بر ترکیبات ضدشوره شیمیایی، از گیاهان دارویی نیز استفاده می‌کنند. فهرستی طولانی از مواد شیمیایی مانند سیکلوپیروکس، پیریتیون زینک، اسید سالیسیلیک و ترکیبات طبیعی نظیر روغن درخت‌چای، گزنه، مورد، آویشن، کالاندولا، گل ختمی، آرنیکا، فنوگریک، آلوئه‌ورا در این شامپوها به‌کار رفته‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟