آموزش تهیه 3 ماسک مناسب برای مشکلات پوستی

تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که «عسل» یک ماده موثر آنتی‌باکتریال است.

به گزارش رکنا ، عسل ، این ماده آنتی‌باکتریال از رشد باکتری MRSA که عامل اصلی بروز و گسترش آکنه است جلوگیری می‌کند. برای رهایی از شر آکنه و جوش طرز تهیه ۳ ماسک طبیعی با عسل را شرح دادیم.

ماسک عسل و لیموترش

عسل و لیموترش ماسک ترمیم کننده پوست با جای لک و زخم است. آب لیموترش یک ماده اسیدی نسبتا خوب برای پوست صورت است. به همین دلیل توصیه می کنیم در مورد مدت زمان قرار دادن آب لیموترش روی پوست صورت تان مطمئن شوید و ماسک هایی که حاوی آب لیموترش هستند را حداکثر یک یا دو بار در هفته روی پوست صورت تان قرار دهید.

ماسک لیموترش و عسل یک ماسک موثر ترمیم کننده پوست و از بین برنده جای لک و زخم است. اما ذکر این نکته ضروری است که برای گرفتن نتیجه لازم باید چندین بار طی چند ماه و به صورت منظم از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه لازم برسید. بهتر است در زمان استفاده از ماسک تا چندین ساعت در برابر نور خورشید قرار نگیرید. پس بهتر است شب ها از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک عسل و لیموترش:

برای تهیه ماسک لیموترش و عسل کافی است 2 قاشق چایخوری عسل خام را با 1/2 قاشق چایخوری آب لیموترش طبیعی مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید. زمان لازم برای ماندن این ماسک روی پوست صورت 20 تا 30 دقیقه است.

آب لیموترش پوست شما را بازسازی می کند و سبب روشن شدن لک های پوستی و از بین رفتن جای زخم و جوش می شود.

ماسک ژل آلوئه ورا و عسل

یک قاشق چایخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید. 10 تا 20 دقیقه برای نگه داشتن این ماسک روی پوست کافی است.

ماسک عسل و آلوئه ورا را می توانید برای ترمیم پوست تان هر روز استفاده کنید.

فواید ماسک ژل آلوئه ورا و عسل

آلوئه ورا پوست را خنک می کند و التهابات پوستی را برطرف می کند. به همین دلیل یک ماده طبیعی مفید برای پوست های حساس و قرمز است. علاوه بر این آلوئه ورا برای درمان پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند ، پوست قرمز و ملتهب ، پوست های خشک ، اگزما ، سوختگی و زخم و خراش سطحی بسیار مفید است و طبق نتایج برخی از تحقیقات حتی مدت زمان درمان جای زخم و جوش را هم تسریع می کند.

ماسک عسل و دارچین

برای درست کردن این ماسک طبیعی به عنوان یکی از قوی ترین ماسک های ترمیم کننده پوست به 3 قاشق چای خوری عسل و 1/2 قاشق چایخوری دارچین نیاز دارید. دارچین و عسل را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید. ماسک باید 10 تا 30 دقیقه روی پوست شما بماند. خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی عسل و دارچین سبب می شود که به مرور و با تکرار استفاده از این ماسک جوشو آکنه شما درمان شود.

اگر پوست صورت شما حساس است ممکن است دارچین سبب التهاب پوست شما شود. پس بهتر است ابتدا این ماسک را روی پوست پشت دست امتحان کنید و اگر بعد از چند دقیقه پوست تان ملتهب و قرمز نشد آن را روی پوست صورت بمالید.

نکته :

به دلیل اینکه دارچین یک ماده ضد میکروب قوی است بهتر است از این ماسک هفته ای یکبار برای ترمیم پوست استفاده کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟