شیرهای زیبائی برای پوست های گوناگون

به گزارش رکنا ، اگر کمی وقت دارید می توانید شیرهای زیبائی را خود آماده نمائید اما چند روز قبل از آغاز کار بهتر است مواد لازم را از داروخانه تهیه کنید .

شیر زیبائی برای پوست :

60 گرم بادام شیرین و 15 گرم بادام تلخ را جوشانده و پس از کندن پوستشان بگذارید در مقابل آفتاب خشک شود .سپس هر دوی آنها را درخاونی خوب کوبیده و سپس 2 گرم بورات سدیم ، 25 گرم گلیسرین خالص و 300 گرم گلاب اضافه کنید . این مخلوط را به مدت 8 روز در گوشه ای نگهداری کرده و بعد از صاف کردن هر روز استفاده کنید .

شیر زیبائی برای پوست چرب :

6 گرم گلیسرین ، 1 گرم کربنات پتاسیم ، 500 گرم آب خالص و7. 0 گرم بوراکس را با یکدیگر مخلوط نموده و بعد از صاف کردن هر روز استفاده نمائید .

 شیر زیبائی برای پوست معمولی :

40 گرم گلاب ، 100 گرم آب خالص و 5 گرم تنتور Aselbent را خوب بهم زده و استفاده نمائید .

ماسک های گلی :

گل با خصوصیات مختلف خود فایده های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسک های زیبائی استفاده می شود . این ماده سبوم زیاد پوست را جذب کرده و پوست های چرب را تمیز می نماید . گل همچنین دمل ها را خشکانده و از گسترش آنها جلوگیری می کند .

 ماسک گل در خانه :

کمی پودر گل گرفته با نیم پیماه آب ، نیم پیمانه آب گوجه فرنگی ، خیار و یا انگور خمیری تهیه کنید. این خمیر را بر روی تمامی صورت و گردن به صورت طبقه ای نازک بمالید(حتما مراقب چشم هایتان باشید ).

15.20 دقیقه صبر کنید تا خمیر رطوبت خود را کاملا از دست بدهد سپس با آب ولرم آن را تمیز کنید .

این ماسک را می توانید هفته ای یک بار انجام دهید . ماسک گل برای از بین بردن جوش های جوانی ، چین و چروک های صورت و بثوارت جلدی موثر بوده و شادابی پوست را افزایش می دهد .

ماسک های طبیعی :

ماسک هلو : هلوی کاملا رسیده ای را انتخاب کرده و خوب له نمائید . یک گاز استریل را پهن کرده و بعد از مالیدن هلوی له شده در آن تا کنید . سپس آن را بر روی صورت و گردنتان مالیده و 20 دقیقه در جائی استراحت کنید . این ماسک را با گلاب خوب تمیز نمائید . ماسک هلو شادابی پوستتان را افزایش می دهد .

 ماسک هویج : هویج و مقداری جعفری را در میکسر به صورت پوره در آورید . این ماده خمیر مانند را بر روی صورت و گردن مالیده و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشوئید . ماسک هویج پوست را از سموم مختلف پاک کرده و بدان ظرافت و لطافتش را باز می گرداند.

 ماسک خیار: مقدار مساوی تخم خیار ، کدو و خربزه بخرید . این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر در آورید . این پودرها را به مقدار مساوی درلیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد . مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و 20 دقیقه صبر کنید . سپس آن را با گلاب بشوئید . این ماسک برای پوست هائی که روزنه های بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟