راز جذابیت و شیک پوشی مردان در انتخاب این کفش هاست!

کفش شما مهم ترین بخش پوشاک شماست؛ به این موضوع شک نکنید. شاید تنوع آن در میان تنوع دیگر پوشاک تان به چشم نیاید اما همان تعداد محدودتر نیز نشان دهنده ی اولویت های شما در انتخاب است. هرچند ممکن است به شیوه‌ی بسیاری از مردان شما نیز، یک کفش رسمی را با هر لباسی و در هر زمانی به پا کنید اما با توجه به لباس هایی که می پوشید و موقعیت هایی که در آن قرار دارید، داشتن تعدادی کفش برای شما ضروری است.

در این مقاله ۵ کفش ضروری برای مردان، شیوه‌ی انتخاب آنها و موقعیت های مناسب پوشیدن را برای شما فهرست کرده ایم.

صندل برای ساعت های تفریح

برای هر کدام از انواع پوشاک زمان و مکان خاصی وجود دارد. در این میان صندل‌ها بدترین انتخاب ها برای قرارهای رسمی، حضور در محل کار، دیدارهای خانوادگی و مهم تر از همه خواستگاری رفتن هستند! تصور نکنید که چون فصل گرما در راه است می توانید یک جفت صندل بخرید، با آن جوراب سفید بپوشید و هر کجا خواستید سر بزنید.

هرچند که طراحان مد در دنیا از این نوع کارهای عجیب و غریب زیاد می کنند، مانند مد بهار و تابستان سال 2012 هرمس که در آن کت‌های کوتاه با شلوارهای گشاد تابستانی کوتاه و صندل، سِت شده بودند.

می‌شود با این صندل ها همه کار کرد و آنها را با کت و شلوار، کراوات و شال‌گردن بافتنی ست کرد اما باید حواس تان را جمع کنید که اگر قرار است در کنار دیگران، عادی و در عین حال شیک به نظر برسید باید کمی از استانداردهای زندگی شهری پیروی کنید.

به این نکته می رسیم که این کفش ها را در چه شرایطی باید پوشید. به طور خاص صندل‌ها برای گپ های شب های گرم تابستان، قدم زدن در کنار ساحل، در طول روزهای تعطیل، قرارهای دوستانه در پارک و کافه و محیط های این چنین مناسب است.

رانندگی در مسیر سفر، رفتن به گل فروشی برای خرید گلدان های بالکن در فصل بهار و کارهای این چنین را نیز به این مجموعه اضافه کنید. در چنین موقعیت هایی با پوشیدن یک صندل چرمی و خوش رنگ خوش تیپ به نظر خواهید رسید.

خوب باید بپذیریم که کارکردهای صندل محدودتر از دیگر کفش هاست اما این دلیل خوبی برای نداشتن صندل نیست.

کفش تخت برای تک تک لحظه ها

هر جا که لباسی بر تن دارید، کفش تخت مناسب شماست، شک نکنید! اگر رنگ های تیره و روشن آن را انتخاب می کنید، می توانید آن را با هر لباسی سِت کنید. محل کار، خرید، مهمانی های خانوادگی و دوستانه، دانشگاه، مدرسه و هر جایی که فکرش را بکنید این نوع کفش ها قابل استفاده هستند.

بسته به اینکه کدام نوع آن را انتخاب کنید به راحتی با شلوارهای جین، کتان و پارچه ای هماهنگ می شوند و هماهنگی آسان بهترین ویژگی برای هر کفش است.

کفش تخت مردانه انواع و اقسامی دارد که ممکن است آن را در دسته‌ی رسمی، غیررسمی، ورزشی و یا حتی صندل ها قرار دهد. اما آنچه معمولاً در ایران با گفتن کفش تخت به ذهن ما خطور می کند، کفش تخت معمول غیررسمی و یا نیمه رسمی است که می توانید آن را در انواع پارچه ای و چرم پیدا کنید.

ورزشی برای فعالیت بیشتر

راحت‌ترین کفش‌هایی که نوع بشر در طول تاریخ ساخته است، از همین نوع اند! کفش‌هایی مخصوص لباس های ورزشی و شلوارهای جین شما. در استفاده از این نوع کفش ها همیشه یک چیز را به یاد داشته باشید؛ اگر مشکل خاصی در پا، کمر و کلاً استخوان‌های خود ندارید باید حساب کفش های پیاده روی را از کفش‌های دو و ورزش حرفه‌یی جدا کنید.

قطعاً دو مورد آخر نمی توانند گزینه های مناسبی برای پوشیدن به همراه شلوار جین باشند؛ این کفش ها مخصوص لباس های ورزشی و زمان ورزش هستند. پس برای تیپ های روزانه، محل کار و تحصیل خود بر روی کفش های پیاده روی حساب کنید.

کفش ورزشی تنها کفشی است که در انتخاب رنگ آن هیچ محدودیتی وجود ندارد! هرچه رنگی تر و متضادتر، بهتر و هرچه هماهنگ تر و ساده تر، زیباتر! همیشه ترکیب های ورزشی به چندرنگ بودن معروف بوده اند.

اگر به دنبال خرید یک جفت کفش ورزشی هستید، به هماهنگی کفی داخلی آن با کف پای خود و نیز خنکی و گرمی پارچه ای که برای ساخت رویه‌ی آن به کار رفته است، دقت کنید.

رسمی برای تمام لباس ها

انواع آکسفورد، لوفر، دربی و چلسی آن را دیده‌اید. این کفش ها افزون بر پوشیدن به همراه کت و شلوار و پیراهن و شلوار، کاربردهای بسیار دیگری با انواع لباس ها دارند. این ویژگی همه به دلیل مدل‌های برش و دوخت برخی از آنها، مانند آکسفورد و لوفر است و هم به دلیل رنگ های سنگین و همه پسند.

کفش های رسمی مردانه نسبت به نوع زنانه‌ی آن از تنوع مدل و رنگ کمتری برخوردارند. اما کاربرد فراوانی دارند چنانچه کمتر لباسی را پیدا می کنید که با یک آکسفورد قهوه‌ ای سِت نشود.

نکته‌ی جالب در مورد کفش های رسمی مردانه این است که معمولاً هر مردی سبک خاص خود را برای انتخاب کفش رسمی دارد؛ کسی که آکسفورد می پوشد، خیلی سخت به سراغ مدل های لوفر و مونک استرپ می رود و برعکس. هر چند خانم ها نیز برای انتخاب کفش رسمی سبک خاص خود را دارند اما این موضوع در انتخاب کفش های مردانه به روشنی بیشتری دیده می شود.

شاید انواع و اقسام کفش های دیگر برای شما چندان ضروری نباشد اما حتماً یک جفت کفش رسمی مناسب در جاکفشی شما پیدا می شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که انواع مات آن به براق ترجیح داده می شوند، چون کارکرد بیشتری دارند و نگهداری از آنها نیز به مراتب آسان تر است. اگر به پوشیدن کفش خاصی عادت ندارید و می‌خواهید به جای عجیب جلوه کردن، شیک و عادی به نظر برسید، از انتخاب کفش های کاملاً نوک‌ تیز، کاملا مربعی و کاملا گرد، اجتناب کنید. کفش رسمی باید برشی مناسب و همخوان با پای شما داشته باشد.

چکمه و نیم بوت برای تیپ های خاص

بیشتر بوت هایی که به سبک و سیاق امروزی می بینیم، ریشه ای بریتانیایی و ویکتوریایی دارند؛ بوت هایی که توسط طراحان ماهر برای استفاده های مختلف نجیب زادگان و اشراف زادگان طراحی می شدند و هر کدام نیز داستان خاص خود را دارند. ریشه های سنتی بوت نسبت به کفش های دیگر آنقدر قوی است که هنوز هم برخی از افراد به هماهنگی برش های بوت با برش یقه ی کت و پالتوی خود حساس هستند!

چکمه ها و بوت ها انواع رسمی و غیر رسمی مختلف و نیز کاربردهای فراوانی دارند. موضوعی که در استفاده از این کفش ها نباید فراموش کنید این است که همچنان به جوراب خود توجه کنید! چه کفش بلند و ساق دار بپوشید و چه کفش بدون ساق، جوراب شما مانند پلی میان کفش و شلوار شما عمل می کند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟