خوشمزه هایی که زیبایی تان را دو چندان می کند

کرم و لوسیون های گران قیمت را فراموش کنید چون راز زیبایی پوست در داروخانه ها نیست. دکتر کری گلسمن متخصص تغذیه در این مقاله راهکارهای تغذیه ای را به شما آموزش می دهد که می توانید پوست خود را از درون سالم و زیبا کنید.

 انجام روزانه این کارها پوستتان را از جوش ها و چین و چروک دور نگه می دارد. برای اینکه پوست خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید از این ترفندهای تغذیه ای در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.

1- سوپر غذاها را خریداری کنید

برای درخشان شدن پوست این غذاها مطمئناً خوب جواب می دهند: کنگر فرنگی، آوکادو، خیار، بلوبری، بروکلی، طالبی، قارچ، اسفناج، گوجه فرنگی و کیوی. حتی می توانید با ترکیب این غذاها و سبزیجات برای خود یک اسموتی درست کنید. این کار فوق العاده به بهبود پوست کمک می کند.

برای کمک بیشتر به زیبایی پوست در کنار بشقاب سبزیجات از تخم مرغ یا سالمون استفاده کنید. به این غذاهای پروتئینی مقوی روغن هسته انگور بزنید و زردچوبه بزنید. این کار نه تنها طعمشان را بهتر می کند بلکه مزایای دیگری نیز به آنها اضافه خواهد کرد.

2- یک یا دو وعده میل کنید

از غذاهایی که برای پوستتان مفید است استفاده کنید اما نه اینکه زیاده روی کنید. حتی مصرف غذاهای خوب نیز حد و اندازه دارد و نباید زیاده روی کرد.

دکتر گلسمن توصیه می کند در روز یک یا دو وعده از میوه ها و سبزیجاتی که گفته شد را میل کنید. پوستتان برای این کار از شما تشکر خواهد کرد.

3- مواد مغذی دریافتی را افزایش دهید

شکی نیست که سوپر غذاها می تواند برای سلامت بدن معجزه کنند. همچنین ثابت شده این غذاها به فرآیند چربی سوزی نیز کمک می کنند. این غذاهای سرشار از مواد مغذی حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. خوردن غذای سالم نه تنها برای آب کردن چربی شکمی مفید است بلکه می توانند پوست را در برابر فرآیند پیری نیز محافظت کنند. بنابراین آنچه که می خواهید بخورید را خوب مورد بررسی قرار دهید تا فاکتورهای یک غذای سالم را داشته باشد.

4- آب یکی از اعضای جدا نشدنی

آب رسانی، آب رسانی، آب رسانی، هرگز این مورد را فراموش نکنید. همیشه آب در نزدیکی خود آب داشته باشید و مطمئن شوید در طول روز از آن می نوشید همچنین غذاهای سرشار از آب میل کنید تا به صورت غیر مستقیم به آب رسانی کمک کرده باشید.

به خاطر داشته باشید بدنتان حدود 60 درصد آب است. نوشیدن یک لیوان آب در هر وعده پوست، عضلات و مغز را سالم نگه خواهد داشت. پس همین حالا یک لیوان آب بنوشید.

 

کدخبر: 378044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟