دستگاه قضایی با عاملان حادثه ریزش ساختمان 5 طبقه در یاسوج برخورد کند

شاهرخ کناری در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ریزش ساختمان ۵ طبقه خیابان سروش یاسوج و مرگ یک کارگر افزود: دستگاه قضایی استان با عاملان و مقصران این حادثه Incident برخورد کند.

وی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان خیابان سروش یاسوج اظهارکرد: این گونه حوادث Accidents هشداری برای مسئولان و متولیان امر در زمینه توجه به ساخت و سازهای ایمن و مقاوم و همچنین استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد بعد از بررسی‌های لازم و دقیق با عاملان و مقصران این حادثه برخورد کند زیرا یک نیروی کار جان خود را از دست داده است.

کناری تصریح کرد: گشت سیار و ماشینی ساختمان در شهرداری یاسوج و سایر شهرداری‌ها ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از بروز حوادث و نظارت بر ساخت و سازها تشکیل و فعال شود زیرا در این صورت با وقوع هر اتفاقی پیگیری‌های لازم بهتر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی حوزه فنی و ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد این بوده که مطالعات کافی در زمینه طرح‌ها انجام نمی‌شود و بسیاری از ادارات برای شروع پروژه عجله دارند در حالی مطالعه کافی انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج پیش از این از ریزش یک باب ساختمان ۴ طبقه در این شهر خبرداد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: پنجشنبه، پنجم بهمن ماه ساعت ۱۳ و ۴۲ دقیقه طی تماس تلفنی مردمی به آتش نشانی اطلاع داده شد که روبه روی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج واقع در خیابان سروش طبقه ۴ یک باب ساختمان در حال ساخت و بتن ریزی ریزش کرده و دو نفر زیر آوار هستند. اولین تیم آتش نشانی در کمتر از ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند که با توجه به وضعیت عملیات از سه ایستگاه ۱۷ نفر آتش نشان کمکی به محل اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج خطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی شروع به آوار برداری و برش کردند که پس از یک ساعت تلاش یکی از کارگران را از زیر آوار زنده بیرون آوردند و تحویل نیروهای اورژانس دادند. عملیات امداد و نجات برای نجات دادن و از زیر آوار در آوردن این دو نفر کارگر حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج عنوان کرد: ۴ کارگر در این ساختمان در حال کار کردن و بتن ریزی بودند که یک نفر مصدوم و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شد، یک نفر دیگر کشته شد و برای دو کارگر دیگر مشکلی پیش نیامد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج در خصوص علت این حادثه اضافه کرد: هنوز علت حادثه مشخص نیست و از سوی سازمان نظام مهندسی و دستگاههای متولی در حال بررسی است.

سید امان الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود: پنجشنبه پنجم بهمن ماه ساختمانی ۴ طبقه و در حال ساخت روبروری بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی فرو ریخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

57630823

57630822

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟