20 میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم سازی بافت فرسوده روستای بیشه دراز

رکنا اقتصادی : روستای بیشه دراز با 100 خانوار بیش از 400 نفر جمعیت تنها روستایی در شهرستان دهلران است که دارای بافت های فرسوده است که با توجه به استقبال مردم و حمایت بنیاد مسکن مقاوم سازی این بافت در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
سید حسینعلی موسوی روز پنجشنبه در بازدید از این روستا و دیدار با روستاییان اظهار کرد: به هر خانوار متقاضی مقاوم سازی بافت فرسوده 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم و در اقساط دراز مدت از طریق بنیاد مسکن و بانک عامل پرداخت می شود.
فرماندار دهلران از عزم دولت برای احیای بافت های فرسوده با تسهیلات مقاوم سازی خبر داد و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ماندگاری اهالی و تداوم اشتغال مردم به کشاورزی و دامداری این طرح در دستور کار قرار دارد.
موسوی با اشاره به سوابق مردم این روستا در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 39 شهید به آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد: این مردم مسحق بهترین خدمات هستند.
به گفته وی، دولت توجه خوبی به این روستا داشته و تلاش می شود بحث مقاوم سازی بافت فرسوده روستا نیز با توجه به درخواست مردم و همراهی و همکاری آنها، هر چه زودتر وارد فاز اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه این روستا در مسیر تردد زائرین عتبات عالیات، بقعه شهر میر و امامزاده ابراهیم قتال قرار دارد و از طرفی دارای آثار تاریخی قلع انجیر و غار هویر است، گفت: بیشه دراز یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان دهلران است که هر سال گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز در حاشیه بازدید مسئولان از این روستا اظهار کرد: با توجه به نقش ارزنده مردم در دفاع مقدس موظف به ارائه خدمات مطلوب به روستاییان هستیم.
سعید هژبری افزود: بنا به درخواست اهالی زیر ساخت های این روستا به ویژه در حوزه مدارس و مسجد بررسی می شود و تلاش می کنیم از ظرفیت بنیاد برکت در ساخت مسجد این روستا استفاده کنیم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان ایلام با اشاره به 2 باب فضای آموزشی این روستا گفت: این واحدهای آموزشی با توجه به جمعیت دانش آموزی روستا جوابگوی نیازها هستند و مشکلی در این خصوص نداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟