مهار آتش در هفت خال کیاسر

رکنا-مازندران:سرانجام شعله های سرکش آتش در جنگل های هفت خال منطقه کیاسر مازندران فروکش کرد.خبر مهار این آتش سوزی سه روزه را محمد علی نوبخت فرماندار مرکز استان مازندران اعلام کرد. 

هر چند که عصر روز سه شنبه گذشته مقامات رسمی در استانداری مازندران از مهار آتش سوزی ها در هفت خال خبر داده بودند. حالا در حالیکه نزدیک به سه شبانه روز از ماجرای شعله ور شدن آتش در این منطقه می گذشت، با بکار گیری بالگرد های آتش نشان و ورود نیرو های امدادی، آتش مهار شد.

بنا بر اظهارات نوبخت، با توجه به سخت گذر بودن منطقه جنگلی هفت خال و شرابط جوی وجود ۲ بالگرد و حضور دلسوزانه نیرو های مردمی در این عملیات کمک شایانی به مهار حریق کرد.

در همین حال حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این باره اظهار کرد: با تلاش نیروهای امداد زمینی شامل ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج، مردمی و یگان حفاظت و همچنین عملیات امداد هوایی با سه فروند بالگرد پس از سه شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه آتش‌سوزی منطقه هفت‌خال کیاسر مهار شد.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه ۲.۵ هکتار از راش‌ستان جنگل‌های هفت‌خال کیاسر دچار حریق شد، افزود: برای مراقبت بیشتر تیم پایش و مراقبت را بخاطر جریانات شمالی و سرعت باد که تقریبا ۴۰ کیلومتر بوده در منطقه مستقر کردیم.

به گفته این مقام مسئول، آتش‌سوزی در بخشی از مناطق جنگلی استان مازندارن به‌سبب شرایط اقلیمی و گرمای هوا رخ داده است.  

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: سرعت جریان باد بر عملیات مهار آتش در جنگل‌های منطقه هفت خال کیاسر تاثیر گذاشت. 

استان مازندران حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد. آتش‌سوزی به 2 و نیم هکتار از جنگل‌های استان مازندران آسیب وارد کرده است.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟