دیدار اعضای کانون شورای اسلامی کار با مسئولان تأمین اجتماعی استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ اعضای کانون شورای اسلامی کار استان اصفهان با مرتضی حاجی کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان و معاونین ایشان دیدار و گفتگو کردند.

حاجی کاظمی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و شادکامی برای مردم، تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که سال جدید سالی پر از خیر و برکت و گشایش و آرامش برای مردم کشور و جهان باشد.

احمدرضا معینی، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان نیز ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان از زحمات همکاران سازمان تأمین اجتماعی تقدیر و تشکر کرد و گفت: پرسنل سازمان تأمین اجتماعی از پاکدست ترین و خدمتگزارترین افراد هستند و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، با تلاش شبانه روزی خود در جهت ارائه خدمات به جامعه هدف، نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و وضعیت معیشت کارگران، خواستار توجه بیشتر سازمان تأمین اجتماعی به این قشر زحمتکش شد.

معینی همچنین با اشاره به مصوبه 179 شورای عالی کار در خصوص مشاغل سخت و زیان آور، خواستار رفع مشکلات و چالش های موجود در این زمینه شد.

رئیس کانون شورای اسلامی کار به موضوع بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: بیمه بیکاری با توجه به شرایط فعلی استان که نیاز مبرم به نیروی کار دارد، باید به سمت اشتغال سوق داده شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به این درخواست ها گفت: امیدواریم با تأمین منابعی که در بودجه سال 1403 پیش بینی شده و پرداخت آن توسط دولت، سازمان تأمین اجتماعی بتواند اتفاقات قشنگی را برای ذینفعان خود رقم بزند.

حاجی کاظمی افزود: سازمان با تأمین منابع، حمایت از کارگر و ذینفعان را از اهداف خود می‌داند و از زحمات و همراهی و تعامل کانون ها که بعنوان بازوی سازمان هستند تقدیر و تشکر کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته، گفت:در سال 1402 با تدابیر لازم، از استقراض برای پرداخت حقوق و مستمری ها جلوگیری شد و سود وام های سازمان نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص بیمه بیکاری نیز گفت:با برنامه ریزی دقیق و شناسایی افراد غیر واقعی، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان از 21 هزار نفر در سال 1400 به حدود 13500 نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

حاجی کاظمی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت: با رفع صفت در کارگاه ها و برنامه ریزی دقیق، این موضوع باید به حداقل برسد.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است و وظیفه ما است که مواظب قشر کارفرما و کارگر که قشر مولد و‌موثر و در عین حال آسیب پذیر هستند باشیم و با استعانت از خداوند متعال اقدامات موثری در مسیر اهداف سازمانی برداریم.

در این دیدار، اکبر محمد هاشمی، معاون تعهدات بیمه ای تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص موضوعات مطرح شده پرداخت.

وی با تأکید بر اصل سه جانبه گرایی در تأمین اجتماعی، از تعامل و همکاری کانون های شورای اسلامی کار با سازمان تقدیر و تشکر کرد.

هاشمی همچنین در خصوص ماده 3 قانون تأمین اجتماعی، بیمه بیکاری، دستمزد مقطوع و سایر موارد مرتبط، توضیحات لازم را ارائه کرد.

گفتنی است این دیدار در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد و طرفین بر ادامه تعامل و همکاری در جهت رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف تأکید کردند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 987003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟