تولید مرغ لرستان در دولت سیزدهم ۳۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش رکنا از لرستان، سیروس ابراهیمی عنوان کرد: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم تولید مرغ در استان ۷۰ هزار تن بود که امروز به ۹۰ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به نیاز مصرف مرغ استان به مقدار ۵۰ هزار تن، اظهار کرد: ما امروز مفتخریم که علاوه بر نیاز استان بخشی از نیاز مرغ استان های همجوار را نیز تامین می کنیم.

معاون استاندار به مشکلات به وجود آمده تولید و عرضه ی مرغ در کشور بعد از هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: در زمانی که تولید مرغ کشور به مشکلاتی بر خورده بود، در استان بانک کشاورزی به صورت سه شیفت فعال و نیازهای تسهیلاتی مرغداری های استان را تامین کرد و دیدیم که این مرغداری ها هیچ گاه متوقف نشده و حتی در آن شرایط بخشی از نیاز استان های همجوار را تامین کردند.

ابراهیمی به وجود بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری در استان اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که در زمان هدفمندسازی یارانه ها، معاندان صنعت مرغ را ورشکسته می دیدند، با اقدامات انجام شده و حمایت های لازم نه تنها این واحدهای تولیدی ورشکسته نشدند بلکه به عنوان واحدهای سرپا و با سود دهی مناسب در حال تولید هستند.

وی ادامه داد: در چهار روز پایانی سال در استان حدود ۲۵۰۰ تن کشتار مرغ داشتیم که در نوع خود بی سابقه است.

معاون استاندار همچنین افزایش تولید تخم مرغ را یکی از دستاوردهای مهم حوزه ی اقتصادی استان برشمرد و عنوان کرد: قبل از شروع دولت مردمی تولید تخم مرغ استان ۸هزار تن در روز بود که امروز به ۱۷ هزار تن رسیده است.

ابراهیمی تحولات بزرگ تولیدات شیلات را یکی دیگر از برنامه های مدون اقتصادی لرستان قلمداد کرد و گفت: در این حوزه اقدامات وسیعی انجام شده که تولید محصولات آبزی استان را از ۲۸ هزار تن به ۳۵ هزار تن رسانده است.

وی افق تولیدات شیلات استان را افزایش دوبرابری در پایان دولت دانست و ابراز کرد: واحدهای تولید ۵۰۰ تنی شیلات درب گنبد، رنگین بال پلدختر، ۲۰۰۰تنی چم چیت دورود و واحد سپیددشت در دست تکمیل و بهره برداری هستند که تولیدات شیلات استان را با درصد بالا ارتقا خواهند داد.

معاون استاندار تاکید کرد: دستاوردهایی که به آنها اشاره شد شاید در بیان ساده باشند اما ماحصل برنامه ریزی و اقدام به موقع دستگاه های اجرایی حوزه ی اقتصادی استان است.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 986638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟