پایش بیش از سه هزار کیلومتر از اراضی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرهنگ مسلم مؤیدی گفت: با هدف جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز از اول تا چهارم فروردین سه هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان پایش شد.

 وی افزود: در این راستا ۲۶مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی که بیشترین تغییر کاربری غیر مجاز با ۱۱ مورد مربوط به شهرستان خرم آباد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، اما براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مویدی ادامه داد: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

 

کدخبر: 982779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟