متخلفان بهداشتی نقره داغ می شوند

به گزارش رکنا از خوزستان، هادی احمدفخرالدین با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح شهرستان گتوند انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵۰ مورد بازرسی بهداشتی از واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآور‌های خام دامی، مراکز طبخ و رستوران‌ها صورت پذیرفته است که در همین رابطه ۷ مورد محموله فرآورده مواد پروتئینی خام دامی مشکوک ضبط نمونه برداری و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان ارسال شد.

وی افزود: در این رابطه ۱۱ پرونده قضایی در زمینه رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی و کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع شد.

احمدفخرالدین با بیان اینکه ۷ مورد احکام قضایی برای متخلفان بهداشتی فرآورده‌های خام دامی صادر شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی از سطح کشتارگاه، مراکز عرضه، نگهداری، فروش و سردخانه‌ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند اضافه کرد: در کشتارگاه دام شهرداری شهرستان ۳ هزار و ۷۱۸ راس دام سبک و بیش از ۶۰۰ راس دام سنگین زیر نظر بهداشتی و شرعی بازرسان کشتار شده است.

وی در پایان از مردم خواست: مواد پروتئینی مصرفی خود را شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را که دارای مهر دامپزشکی و برچسب معتبر شامل تاریخ تولید انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی محصول است، خریداری کنند.

کدخبر: 981133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟