دست خیران گره آزادی زندانیان را باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری رکنا از خوزستان، غلامرضا روشان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در دزفول گفت: اگر هر خوزستانی مبلغ ۲۰ هزار تومان به انجمن حمایت از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد کمک کند، تا پایان سال ۱۴۰۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان خوزستان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این زندانیان، بدهکاران جرائم غیرعمد هستند و انفاق برای کمک به آنها ارزشمند است، افزود: براساس آموزه‌های قرآن باید برای کار نیک با یکدیگر همکاری کنیم، زیرا هرگز به نیکی دست نمی‌یابیم مگر از آنچه دوست داریم، انفاق کنیم.

روشان ادامه داد گفت: بخشی از انفاق برای فقر زدایی است ولی درحقیقت مسیر رشد و تعالی را باز می‌کند و ما را به آزادی از قید و بند دنیا می‌رساند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد دزفول دومین انجمن فعال استان است، اضافه کرد: نگاه مردم دزفول، آدم را به وجد می‌آورد، زیرا همواره در مسیر دین مبین اسلام هستند.

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان دزفول و کاشان در کشور دارای ستاد دیه مجزا هستند، گفت: از امام جمعه دزفول می‌خواهیم در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دعوت کنند.

روشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دزفول افزود: بالاترین مقام نیکی شهدا هستند که از جان خود گذشته‌اند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، امام جمعه دزفول نیز در این جشن گلزیزان، ایمان به غیب را به معنی اثرگذار بودن خداوند در زندگی دانست و گفت: انفاق، رصد نیاز‌ها و تلاش برای رفاه جامعه از ویژگی‌های افراد مومن است.

وی با بیان اینکه مومنان برای رضای خدا انفاق می‌کنند، افزود: وقتی مسئولیت را از امیرالمومنین (ع) گرفتند، کمک به نیازمندان را رها نکرد.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: انفاق چه کم چه زیاد توفیقی است که باعث آمرزش فرد مومن و حتی غیرمومن می‌شود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه انفاق راهی است که خداوند برای آمرزش باز می‌کند، اضافه کرد: خداوند تا ۷۰۰ برابر میزان انفاق فرد به او کمک می‌کند.

کدخبر: 980659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟