کاهش مصرف دخانیات، یکی از اولویت‌های اصلی در شهرستان است

به گزارش رکنا ازقزوین،  مصطفی غفوری  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: وضعیت شهرستان البرز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، نسبت به سایر شهرستان‌های استان، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد که این موضوع نشان دهنده اهتمام و تعامل دستگاه‌های حاضر در شواری هماهنگی و حضور فعال نیروها و سازمانهای مردمی است که با توجه به احساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی در این عرصه پیچیده ورود داشته‌اند، که این رویکرد، قابل تقدیر است.

 وی افزود: البته همچنان در خصوص کاهش استفاده از مواد مخدر و آگاهی رسانی تبعات آن در جامعه، نیازمند تلاش‌های مضاعف‌تری نسبت به سال گذشته هستیم که امیدواریم در سال آینده و با برنامه‌ریزی هدفمندتر، اقدامات لازم انجام شود و نتایج ملموسی در این حوزه رغم بخورد.

 غفوری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی گفت: با توجه به اقداماتی که در سال گذشته، ذیل مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، توانمندی ظرفیت‌های مردمی در این حوزه بسیار مشهود بود و حمایت و پشتیبانی از این ظرفیت‌ها باید یکی از محورهای اصلی در این حوزه باشد.

 فرماندار البرز تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت اهداف کانون یاریگران زندگی در روستاهای شهرستان، نقطه مثبتی بود که باید با سازماندهی هدفمندتر و حمایت دستگاه‌ها، به ویژه دهیاری‌ها، استمرار یابد.

مصطفی غفوری در خصوص برنامه ریزی در جهت کاهش مصرف دخانیات در شهرستان گفت: دخانیات به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز اعتیاد به مواد مخدر مطرح است، لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها، طرح‌های مورد نیاز در این خصوص، به صورت هدفمند و کاربردی، با عنوان شهر و روستای بدون دخانیات، در دستور کار شورا قرار گیرد. 

 وی تأکید کرد: کاهش مصرف دخانیات، یکی از اولویت‌های اصلی در شهرستان است و همه دستگاه‌های متولی، با برنامه‌ریزی هدفمند و علمی، مکلفند که در این حوزه ورود فعال داشته باشند.

 گفتنی است؛ در این جلسه ضمن ارائه گزارش توسط دستگاه‌ها، وضعیت استقرار شلتر در سطح شهرستان البرز، به ویژه شهر الوند و نیازسنجی کمپ‌های ترک اعتیاد سطح شهرستان و نحوه سازماندهی مراقبت پس از خروج معاتدین بهبود یافته، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین از اعضای هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی شهرستان، به جهت برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، در روستاهای سطح شهرستان، تجلیل به عمل آمد.

 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 979425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟