توزیع سه هزار و ۲۰۰ جهیزیه بین مددجویان تحت پوشش در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ جلال شیخ پور روز شنبه نوزدهم اسفند ماه در همایش تجلیل از خیرین، نیکوکاران حامی ایتام، محسنین با بیان اینکه  امروز یک هزار و ۵۹ سری جهیزیه و ۳۵۸ قلم لوازم ضروری منزل به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اهدا شد ، اظهار داشت : یک هزار نوعروس برای دریافت جهیزیه در صف انتظار کمیته امداد لرستان بودند که اکنون هیچ نوعروس پشت نوبتی دریافت جهیزیه نداریم و چنانچه همسر این نوعروسان دنبال شغل و یا توسعه اشتغال خود باشند به شرط دسته بندی در قالب دهک یک تا پنج، تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)لرستان ساخته شده است تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار کلید تحویل مددجویان تحت پوشش داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار داشت: سرانه ماهیانه دریافتی ایتام تحت پوشش نیز از۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به ۱۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است که تلاش می شود این رقم تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۲۰ میلیون ریال افزایش یابد.

شیخ پور با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از سرفصل‌های مختلف کسب درآمد شده است اظهار داشت: همچنین ۹۹۰ میلیارد ریال از محل اکرام و محسنین به کمیته امداد لرستان کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ هزار دانش آموز و ۳۳ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد لرستان قرار دارند ادامه داد: امسال ۹۰۰ نخبه برتر از بین مددجویان استان شناسایی شده است و در سطح کشور جزو استان‌های برتر در حوزه شناسایی نخبگان قرار داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان افزود: سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال و امسال هم بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای پرورش استعداد این نخبگان هزینه شده است.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

 

کدخبر: 978846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟