اختتامیه اجلاسیه ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان برگزار می شود

به گزارش رکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوار پور با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان بعد از نماز مغرب و عشای امشب گفت: سپاه با بضاعت و توانمندی‌های خود اقداماتی را برای معرفی شخصیت شهدا انجام داده است.

وی گفت : در گزارش عملکردی که برای رهبر انقلاب درخصوص برگزاری دومین یادواره ملی شهدا ارسال شد، از ساخت ۴ فیلم با محور شهدا خبر دادیم که رهبر انقلاب فرمودند ۴۰۰ فیلم بسازید و این نشان دهنده اهمیت کار برای شهدا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به برگزاری جزئیات کنگره ملی شهدای خوزستان افزود: برای اجرای کنگره ۲۵ کمیته تشکیل شد تا برنامه‌هایی برای ارائه به جامعه و نسل جوان و نوجوان داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: برای تالیف و انتشار ۲۰۰ کتاب نیز برنامه‌ریزی شد که در برخی از این کتاب‌ها خاطرات مادران شهدا جمع‌آوری شده و برخی نیز تاریخ شفاهی یگان‌هاست که گنجینه پراهمیتی است.

همچنین تابلو‌هایی ماندگار نیز در قالب مستند از ورود امام رضا به ایران و نقش مردم خوزستان تا اعتصاب کارگران نفت که کمر رژیم پهلوی را شکستند یا سینما رکس آبادان ارائه می‌شود. نمایش زنده «آستان عشق» در جاده ساحلی در سالن منتظران ظهور، جنب پارک شهروند نیز برگزارشد شد که با توجه به استقبال کم نظیر مردم، تمدید شد.

سردار شاهوارپور زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدا را ۱۷ اسفند پس از نماز مغرب و عشاء عنوان کرد و گفت: به عنوان استقبال از اجلاسیه، برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفند برگزار  شد.

وی گفت : از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان کار‌های پویانمایی متعدد، معرفی کانال در فضای مجازی، دیدار از ۷۰ هزار خانواده شهید، نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها و میادین و پروژه‌ها به نام شهدا، اعزام ۱۲۰ هزار دانش آموز به راهیان نور، اجرای دیوار‌نگاه‌های شهدایی در سطح شهر، نامگذاری کلاس‌های درس با نام شهدا از سوی آموزش و پرورش، رسیدگی به محرومیت مردم، کاشت نهال و درخت مثمر و نامگذاری یک بوستان به نام شهدا بوده است.

فرمانده سپاه خوزستان تزئین سطح شهر برای برگزاری کنگره ملی شهدا را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۷ میلیون سند مربوط به دفاع مقدس جمع‌آوری شده که قریب به ۵۰۰ هزار مورد آن بازسازی شده است. همچنین بیش از ۶ هزار یادواره شهرستانی، محله‌ای، قشری و خانواده‌ای برگزار شده است.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه یکی از محور‌های جدی کنگره، معرفی افرادی است که نقش مهمی در کشور داشتند، یادآور شد: بخشی از این شخصیت‌ها زنان هستند؛ از ۲۴ هزار شهید خوزستان یک هزار و ۶۵۴ شهید، زن هستند که ۳۵ نفر از آنها تفنگ در دست گرفتند و با دشمن جنگیدند، و گروهی هم نوجوانان هستند که مانند مردان بزرگ نقش آفرینی کردند از جمله بهنام محمدی که با شهید جهان آرا کار اطلاعاتی انجام می‌داد.

کدخبر: 978360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟