مهارت آموزی ۱۰۰۰ مددجوی کمیته امداد استان قزوین+فیلم

به گزارش رکنا ازقزوین، ناصر ظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برگزار شدافزود:: اعتبارات اشتغال امسال ۷۶۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۰۲ میلیارد پرداخت شده و برای ۳۷۹۱ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای کمیته امداد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کارفرمایی است که به کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کنند به ازای هر نفر شغل مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) اضافه کرد: از14تا ۲۲ اسفند هفته احسان و نیکوکاری است و شعار امسال «عید همدلی» نامگذاری شدکه در این هفته، ۲۶۳۹ پایگاه ثابت و سیار نذورات را جمع آوری خواهند کرد که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

IMG_2613

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ احسان، نیکوکاری و انفاق از جمله اهداف مورد تاکید این نهاد است که در این راستا تا بهمن ماه سال جاری ۲۹۹۳۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته اند.ظاهری با بیان اینکه حدود ۴ هزار خانواده مددجو در استان قزوین مشمول دریافت خدمات به جز مسکن هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد کاهش مددجو بودیم و بر این اساس برای ۲۱۰۰ خانواده، جشن توانمندسازی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته در جشن نیکوکاری ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود ۲۳ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شود.

وی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۳۹ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و ۴ هزار خانواده تاکنون مستقل شده اند که از شمول دریافت مستمری خارج شدند و سایر خدمات را دریافت می کنند.

ظاهری  گفت: جشن خودکفایی ۲۱۰۰ خانواده با رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست و در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد: در بحث وام های قرض الحسنه، به ۳۴۱۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.
وی میزان صدقات جمع آوری شده در ۱۱ ماهه نخست سال جاری را ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومن برشمرد و اذعان کرد: ۱۱۲۹ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد و طی این مدت ۱ میلیارد تومان مساعدت به آن ها صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: همچنین ۷ میلیارد تومان هزینه تعمیرات به ۷۳۷ خانوار تحت پوشش پرداخت شد.

وی گفت: امسال ۶۲۶ خانواده از خدمات راهبری شغلی استفاده کردند و با راه اندازی مرکز مشاوره  به خانواده های نیازمند خدمت رسانی شد.

IMG_2619

لیلابیگدلی/قزوین

کدخبر: 977489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟