حجم ویدیو: 49.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ محمود ثابت‌قدم گفت: در اهواز و شهر‌های حومه همچون شیبان، کوت عبداله و ویس که روزانه زباله‌های خود را در سایت صفیره تحویل می‌دهند به طور میانگین روزانه ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود و در مجموع از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۲ هزار تن زباله در سایت صفیره دریافت شده است.

وی با بیان اینکه در اهواز میزان زیادی زباله تولید می‌شود، افزود: به همین دلیل در سازمان مدیریت پسماند به دنبال این هستیم تا با انجام آموزش‌های شهروندی تولید زباله کاهش پیدا کند.

ثابت قدم ادامه داد: در حال حاضر در اهواز و سایت صفیره، تفکیک زباله در مقصد از طریق دو خط کارخانه تفکیک زباله ۲۵۰ تنی انجام می‌شود، این کارخانه که در ایام کرونا تعطیل شده بود، با کار‌های انجام شده بروزرسانی شد و از ابتدای امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز اضافه کرد: کارخانه تفکیک زباله سایت صفیره ۳ محصول خروجی از جمله زباله‌های‌تر که نزدیک ۷۰ درصد زباله‌های تولیدی را تشکیل می‌دهند، زباله‌های خشک و قابل بازیافت نیز نزدیک به ۲ درصد است که پس از تفکیک وارد فرایند بازیافت استفاده مجدد می‌شود و سومین محصول نیز زباله‌های خشکی است که قابلیت بازیافت ندارد و در سلول دفن می‌شود.

وی می‌گوید: برای جلوگیری از دفن زباله‌های‌تر و استفاده مجدد از آنها از پارسال طرحی با نام تولید کود کمپوست را آغاز کردیم که در قالب ۳ زیرطرح با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

ثابت قدم گفت: محوطه‌سازی آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تکمیل هر ۳ طرح سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، با این اقدام از دفن ۷۰ درصد زباله تولیدی جلوگیری می‌شود و می‌توانیم زمین پاک را برای آیندگان حفظ کنیم

کدخبر: 974889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟