پوشش 67 درصدی بیمه تامین اجتماعی در اصفهان/ استفاده 14 هزار اصفهانی از بیمه بیکاری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مرتضی حاجی کاظمی با اشاره به الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی بیان کرد: به طور میانگین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در ارتباط با سن بازنشستگی گفت: در کشورهای دیگر سن بازنشستگی بالا است و در ایران نیز این قانون را وضع کردیم. در گذشته فردی که ۶۰ سال داشت با حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه مشمول بازنشستگی می‌شد که طی اجرای آن صندوق دچار تضرر شد و در این راستا ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش داده شد.

حاجی کاظمی با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق دولتی نیست بلکه یک صندوق بین شغلی است ، ادامه داد: با توجه به اینکه با افزایش جمعیت سالمندان در کشور مواجهیم بنابراین برای حفظ و پایداری صندوق باید سن بازنشستگی را افزایش دهیم.

تامین متن 1مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه با افزایش تعرفه بیمه همه ساله در ۴ ماهه اول سال با ریزش بیمه شدگان مواجه می‌شویم و از تیرماه با رشد بیمه شدگان مواجه هستیم، گفت: در شش ماه دوم سال این آمار افزایش بیشتری می‌یابد.

ضرورت توجه به تراز صندوق با 3میلیون و 795هزارنفر بیمه شده در استان

وی توضیح داد: یک میلیون و 273هزار بیمه شده اصلی و 409هزار نفر مستمری بگیر هستند و با افراد تبعی، شامل بیش از 3میلیون و 790هزار نفر بیمه شده و منتظر دریافت خدمات هستند.

وی با اشاره به رشد6/2درصدی مستمری بگیران در استان اصفهان، گفت: یک میلیون و 206هزار نفر به طور میانگین دریافت کننده مستمری هستند. همچنین، تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی مربوط به ایام بستری بالغ بر 45 میلیارد تومان است.

حاجی کاظمی ادامه داد: در کشور نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیر حدود 2/4 است در حالیکه در استان اصفهان، کمتر از5/3 نفر بیمه پرداز در مقابل یک مستمری بگیر هست که به دلیل اهمیت ضریب پشتیبانی، اضافه شدن 2 سال به پشتیبانی، تلاش سازمان برای شناسایی افراد بالقوه، افراد دارای فرابیمه و ذیحق در جهت افزایش ورودی صندوق پیگیری شده است.

 

او با اشاره به اینکه مواردی مانند پیری جمعیت و افزایش سن امید به زندگی تا 78 سال در کشور احتمالا موجب ناترازی در صندوق می شود، افزود: بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان و موارد دیگر ازجمله اهداف ما به لحاظ بهبود بخشی شرایط بوده است. رشد 6/2درصدی بیمه های اجباری و 3/2درصدی بیمه های آزاد تا پایان آذرماه امسال نیز بر این اساس بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی، افزایش حجم مخاطبان در استان اصفهان را از دلایل گسترش خدمات غیرحضوری یا هوشمند متاثر از شرایط کرونا دانست و گفت: با خدمات غیرحضوری، هفتاد میلیون بار مراجعه به سازمان کاهش یافته است.

۱۴ هزار نفر در استان اصفهان از بیمه بیکاری اصفهان استفاده می کنند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز بیان کرد: آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در استان اصفهان از ۲۱هزارنفر به ۱۴ هزار نفر کاهش یافته است.

محمد رجالی گفت:تمام خدمات درمانی ارائه شده به بیمه شدگان صد درصد رایگان است و هزینه‌ای برای انجام اعمال جراحی دریافت نمی شود.

تامین متن 2وی با بیان اینکه عملکرد پزشکان در اصفهان زیر ذره بین است، افزود: به دلیل همین سخت گیری‌ها، اصفهان برای این طیف جذابیت کاری ندارد و اغلب به تهران سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله زیرمیزی گرفتن پزشکان را انکار نمی‌کنیم و با آن برخورد می‌کنیم، گفت: در هر ماه بالغ بر ۱۲ هزار نفر از سراسر کشور با شماره ۱۴۲۰ تماس می‌گیرند که به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و شکواییه‌های مردم است.

وی بیان داشت: تربیت دانشجوی پزشکی یکی از امتیازات بخش درمان تأمین اجتماعی می باشد که در این راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ پزشک آموزش و فارغ التحصیل شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در نه ماهه امسال ۸ درصد افزایش عمل جراحی داشتیم ، گفت: ۵۰ هزار عمل جراحی ثبت شده است  و همچنین در سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیون خدمات سرپایی و ۵ میلیون ویزیت عمومی، تخصصی و فوق تخصصی و پاراکلینیک در استان انجام شده است.

IMG-20240209-WA0005

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 970944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟