افتتاح بیست و دومین پد بالگرد اورژانس هوایی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی گفت: با حضور جمعی از مسولان شهرستان سمیرم پد بالگرد اورژانس هوایی ونک سمیرم افتتاح شد.

وی افزود: این پد در زمینی به مساحت حدود 900 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان ساخته شده که منابع مالی آن از اعتبارات شهرداری ونک سمیرم تامین شده است.

اورژانس هوایی متن 1دکتر زمانی ضمن اشاره به اهمیت خدمات اورژانس هوایی در کاهش زمان امدادرسانی در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه بالگرد امدادی اورژانس 49 بار به ماموریت اعزام شد و 69 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.  

اورژانس هوایی متن 2دکتر زمانی درمورد وضعیت فعلی محل های فرود بالگرد اورژانس در استان گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان هم اکنون دارای 22 محل فرود بالگرد( پد) امدادی و ۲۳ پروژه پد بالگرد درحال ساخت می باشد و پیش بینی انجام شده برای استان اصفهان بهره برداری از 79 پد بالگرد اورژانس هوایی می باشد.

اورژانس هوایی متن 3گفتنی است اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از 161 پایگاه امدادی شامل 81 پایگاه شهری، 79 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 4 دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 970740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟