کسب رتبه نخست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در کشور

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در مراسم تقدیر از کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین، ضمن تشکر از نقش‌آفرینی کارکنان، دستیابی به این مهم را نتیجه کار جهادی پرسنل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان دانست.

وی با اشاره جایگاه و اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی در کاهش پرونده‌های وارده به محاکم قضایی استان و اطاله دادرسی، دستاورد آن را افزایش رضایتمندی مردم اعلام نموده  و فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را همسو با اهداف سند تحول قضایی ارزیابی کرد.

شعبانی اضافه کرد: ماموریت‌های تصریح شده در سند تحول قضایی همانند حلقه های یک زنجیر وابسته و مکمل یکدیگرند و در این میان، ماموریت پنجم که مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی است نقش اساسی در کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: کار جهادی با دو مولفه برنامه محوری و انجام به هنگام امور شناخته می‌شود و کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین مضاف بر دانایی،توانمندی، خلاقیت و نوآوری، از روحیه جهادی نیز برخوردارند.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم در زمره وظایف اولیه دستگاه‌های اجرایی  قرار دارد، افزود: پیشگیری مقوله‌ای فراقوه‌ای و مشارکتی است و وظیفه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری ایجاد هماهنگی، راهبری و برقراری تعامل در راستای کاهش وقوع جرایم، دعاوی و بروز آسیب های اجتماعی است.

وی وضعیت موجود را نتیجه تعامل مطلوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با سایر نهادهای مسئول دانست و اظهار کرد: یکی از رموز موفقیت معاونت پیشگیری در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف تعیین شده، استفاده مناسب از ظرفیت نهادهای مردمی و مشارکت طلبی در چارچوب دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه است.  

گفتنی است: در پایان این مراسم از کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تقدیر به عمل آمد.

منبع: روابط عمومی دادگستری کل

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 968237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟