بازگشت به خط تولید یک واحد صنعتی در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، کارخانه کاشی که از سال 93 بدلیل مشکلات نقدینگی خارج از خط تولید قرار داشت با مساعدت مسئولین و ورود سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگشت.

این کارخانه  که در سال ۸۳ به بهره برداری رسید و پس از ورشکستگی در سال ۹۳ تعطیل شده بود در اواسط سال ۴۰۰ به مزایده گذاشته شد و بعد از گذشت حدود دوسال این کارخانه که ظرفیت اسمی تولید ۵ میلیون مترمربع را با چهارخط تولید دارد با دو خط تولید مجدد فعال شد .

محمد جعفر عبدالهی رئیس دادگستری استان سمنان با اشاره به  سیاست‌های محول قوه قضاییه در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری درحوزه تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی گفت: با مداخله دادگستری و همکاری استانداری و بانک عامل که دستور توقیف این کارخانه را بدلیل بدهی گرفته بود، امکان رفع مشکل و راه اندازی ان از طریق شناسایی سرمایه گذار جدید فراهم شد.

عبدالهی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در مرکز استان خود را مکلف به حمایت از واحد های تولیدی می داند تا پس از احیاء و راه اندازی نیز حمایت و پیگیری های بعدی را ادامه دهد تا تولید در واحدهای تولیدی متوقف نشود.

 

سیدکاظم موسوی مدیر عامل و رییس هیات مدیره این واحد تولیدی گفت: این کارخانه با هزینه ای بالغ بر دویست و پنجاه میلیارد تومان در فاز نخست راه اندازی شد.

وی گفت: کارخانه در زمان تحویل کاملا متروکه بود و که با همت وتلاش جوانان ایرانی و بهره مندی از مهندسی معکوس و تعمیرات داخلی دستگاه ها مجدد به چرخه تولید بازگشت. 

موسوی افزود: نیمی ازمحصولات این واحد قابلیت صادرات دارد و ارزش صادراتی آن دو دلار به ازای هر مترمربع  است که به کشور‌های هند، ترکمنستان، عراق و افغانستان صادر می شود.

به گفته وی، ظرفیت اشتغال این کارخانه ۴۰۰ نفر است، اما در حال حاضر با  ۱۲۰ نفر نیروی مستقیم کار را آغاز کرده است.

با این حال این تمام ماجرا نیست، موسوی از مشکلات پیش روی کارخانه برای راه اندازی فاز دوم نیز سخن گفت: سال گذشته و در مصوبات سفر ریاست جمهوری تسهیلات 80 میلیارد تومانی مصوب شد که هنوز محقق نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد با دریافت تسهیلات و همکاری و مساعدت دولت در تامین سوخت و هزینه های انرژی بتوان فاز دوم را راه اندازی کرد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 966193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟