ورودی جمعیت کیفری استان 16 درصد کاهش یافت

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای قضا زدایی، کاهش ورودی پرونده به محاکم و کاهش جمعیت کیفری با توسعه صلح و سازش در جامعه، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پرونده که از وظایف ذاتی این شورا می باشد، با ابتکار مجموعه قضایی استان و همکاری فراجا، برای خدمات رسانی بهتر به مردم و افزایش رضایت مندی عمومی "واحد مشاوره" به منظور اصلاح ذات البین در کلانتری های استان راه اندازی شد تا قبل از ورود پرونده به محاکم قضایی، در مراحل ابتدایی و پیش از ورود به محاکم، موضوع در واحد مشاوره کلانتری منجر به صلح و سازش گردد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دوره های آموزشی ویژه ای برای مدیران مشاوره کلانتری ها برگزار شده است، افزود: روش کار به این صورت است که پس از ورود پرونده به کلانتری و انجام تحقیقات، پرونده جهت اصلاح ذات البین به واحد مشاوره ارجاع می گردد .

شعبانی در تشریح عملکرد واحد های مشاوره گفت: میزان صلح و سازش در پرونده های استان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته به طوری که شهرستان بویین زهرا با 74 درصد، شهرستان قزوین با 48 درصد و شهرستان آبیک نیز با 37 درصد بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: با توجه به اقدامات موثری که بعد از راه اندازی واحد مشاوره در کلانتری ها صورت گرفته میزان ورودی به زندان از شعب تحقیق در 9 ماهه سال جاری 16 درصد کاهش داشته که دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با "کاهش 29 درصدی ورودی به زندان از شعب تحقیق" رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از عملکرد واحدهای مشاوره مستقر در کلانتری ها  و مجموعه دادسراهای استان در کسب این موفقیت، بر تلاش بیشتر سایر دادسراها و کلانتری های استان برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: قطعا این قبیل اقدامات آسیب های اجتماعی و فرهنگی کمتری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

منبع: روابط عمومی دادگستری کل

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 965189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟