ارایه خدمات قضایی به مردم استان در31 دفتر و باجه

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در کشور یکی از اقدامات موثر قوه قضاییه بود که منجر به سهولت ارایه خدمات و تسریع امور رسیدگی به پرونده های قضایی گردید.

وی ادامه داد: راه اندازی این دفاتر و برون سپاری برخی از خدمات قضایی به بخش خصوصی منجر به افزایش سرعت و دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات قضایی شده وعلاوه بر کاهش هزینه مردم  به کارآمدی دستگاه قضایی کمک می کند.

شعبانی افزود: در حال حاضر 25 دفتر خدمات قضایی در سطح استان و تمام شهرستان ها فعالیت دارند و 6 باجه نیز در شهرهای اقبالیه، بیدستان، اسفرورین، مهرگان، ضیا آباد و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین به مردم استان خدمات قضایی ارایه می کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین خبر داد: در راستای گسترش ارایه خدمات قضایی مجوز فعالیت 2 دفتر خدمات قضایی در شهر قزوین صادر شده و همچنین باجه های ارایه خدمات قضایی نیز در شهر محمود آباد نمونه و الموت شرقی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ثبت دادخواست‌های بدوی، ثبت شکوائیه، ثبت واخواهی و تجدیدنظر آرا، ثبت دادخواست بدوی و اعاده دادرسی پرونده‌های مرتبط با دیوان عالی کشور و اعتراض به قرارهای نهایی دادسرا  تنها بخشی از خدمات قضایی است که این دفاتر در سطح استان به متقاضیان ارایه می دهند.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: در 9 ماهه سال جاری 363 هزار و 408 فقره پرونده در دفاتر خدمات قضایی ثبت و به محاکم استان قزوین ارجاع شده است ومتقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات و نشانی این دفاتر به آدرس https://adliran.ir/Home/GetPolice  مراجعه نمایند. 

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

لیلابیگدلی/قزوین

کدخبر: 963591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟