هنر بانوان مکتبی در پاسداری از انقلاب پای کار اوردن مردم به عرصه های انقلاب است

به گزارش رکنا ازقزوین، جشن روز زن ویژه همسران پاسداران با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ طاهرخانی جانشین سپاه استان و سرهنگ قنبرلو مسوول سازمان حفاظت اطلاعات سپاه استان در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج)  استان قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت بانوی دوعالم حضرت صدیقه کبری(س) بیان کرد: مجموعه سپاه استان فقط برادران و خواهران رسمی سپاه در سازمان رزم سپاه نیستند بلکه همه علاقمندان و وابستگان و دلبستگان سپاه را سازمان رزم سپاه می دانیم و همسران پاسداران نیز مجموعه عظیمی از ظرفیت سپاه هستند. نقش آفرینی شما تکمیل کننده حلقه پاسداری از رسالت دین خداست.

وی گفت: خصوصیت های برجسته ای در شخصیت حضرت فاطمه(س) وجود دارد و بخشی از خصوصیات فردی همچون عبادت، بندگی، مادری و دختری این بانوی بزرگ است که در تراز اعلی قرار دارد.

سردار رفیعی آتانی در ادامه اظهار کرد: بانوان در ایفای نقش مادرانه خود در هر قشری یکسان هستند اما با توجه به نوع نقش آفرینی در جامعه در ایفای نقش خود سطوحی دارند. اما نقشی که از خصوصیات زهرا(س) از زبان رهبر انقلاب ذکر شده نقش هایی است که اول بانوی عالم و بی جایگزین ترین بانوی عالم در بیان دین خدا داشته است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) برجسته است به واسطه اینکه در عرصه نقش آفرینی برای حفاظت از دین خدا در میدان بود، افزود: این نقش آفرینی چه در دوران حضرت محمد(ص) در عرصه جنگ های پیامبر که در سن خودش وسط میدان بوده است، همچنان که اولین برگزار کننده یادواره شهیدان در تاریخ است و از رسول خدا اذن گرفت که یادبود شهدای جنگ احد را برگزار نماید.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: فاطمه(س) در عرصه نبرد و در عرصه هایی که قرار بود از دین خدا دفاع کند، اولین است. اولین کسی است که از رسول خدا اذن گرفت برای شهدای احد یادواره برگزار نماید. نقش آفرین است در عرصه هایی که نیاز بود از دین خدا دفاع کند و این عرصه های متفاوت حضرت فاطمه(س) امروز پیش روی شما بانوان انقلاب اسلامی قرار دارد. برای بانوان وابسته به خانواده سپاه و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی، این عرصه ها زیاد است و یکی از این عرصه ها حجاب و حجب شما در دل جامعه است.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: زمانی می توانیم نقش آفرینی کنیم که صحنه، جایگاه خودمان و جایگاه کشورمان و صحنه ای که دشمن عمل می کند را خوب بشناسیم تا دوباره جریان کوچه بنی هاشم تکرار نشود و درب خانه صدیقه کبری(س) آتش نگیرد وگرنه اگر به نقش خودمان خوب عمل نکنیم هیچ تضمینی وجود ندارد درب خانه انقلابتان را آتش بزنند‌ و کوچه های منتهی به انقلابتان را یکی پس از دیگری ببندند و بن بست بشود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند؛ هنر بزرگ امام راحل این بود که مردم را پای کار و به میدان بیاورد. این خطاب به عموم مردم نبود بلکه به خواص است. هنر امام و یاران امام راحل این است که مردم را برای روزگار سخت پای میدان بیاورند. هنر شما بانوان که سالهاست در پاسداری از انقلاب تلاش می کنید باید همانند امام(ره) این باشد که مردم را پای کار انقلاب بیاورید.

وی اضافه کرد: بعد از فتنه آمریکایی اسرائیلی سال ۱۴۰۱ دشمن فروکش کرد و آن صف آرایی جنگ ترکیبی که راه انداخته بودند رو به تحلیل رفت و خودشان دچار همان تجزیه ای شدند که خوابش را برای کشور ما دیده بودند اما باید بدانیم که در مرکز فرماندهی دشمنان ما تغییر حاصل نشده و همچنان به فکر ایجاد فتنه برای ۱۱ اسفندماه و جریان انتخابات هستند. دشمنان برای انتخابات و عدم حضور در پای صندوق های رأی امیدوار هستند اما باید دشمنان را ناامید کنیم و قاطعانه تر برای سرنوشت خودمان پای صندوق های رأی بیاییم.

انصاری سپاه, [۱۱.۰۱.۲۴ ۱۵:۴۴]

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی توسط ملت ایران و مردم سراسر جهان یادآور شد: آن روز همه به خیابان ها آمده بودند و خواستار پاسخ قاطع بودند و این قاطعیت در پاسخ همچنان ادامه دارد و این مطالبه همچنان وجود دارد و انتقام حاج قاسم به تدبیر و حکمت یکی پس از دیگری گرفته می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند انتقام باید گرفته شود اما حتی موشک های حاجی زاده، قایق های تندرو تنگسیری، قدرت موثر سپاه در غرب آسیا، ارتش جمهوری اسلامی و همه مولفه های قدرت شما که دستانتان روی ماشه ها هست، همه نیاز به سوخت دارند و به تعبیر رهبر انقلاب سوخت قدرت دفاعی، قدرت سیلی و قدرت شعاع تاثیر و برد موثر سلاح های شما، مردم عزیز هستند.

سردار رفیعی آتانی در پایان گفت: اتفاقی که امروز در غزه افتاده است باعث شده تا برخی کشورهای عربی به آمریکا پیغام دهند که این جریان غزه را به پایان برسانید چون ما دیگر نمی توانم چین مانع قیام ملت هایمان شویم. مردم برای دفاع از غزه به میدان آمده اند. مردم قدرت ساز و قدرت آفرین هستند و قدرت تحمیل قدرتشان را بر دشمنان دارند و تامین این قدرت محکم مردمی در ۱۱ اسفندماه بر علیه دشمنانمان محقق می شود. دشمن همچون همیشه نقشه می کشد و همچون همیشه محاسباتش اشتباه  است. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ آنها مردم ما را نمی شناسند.

منبع: روابط عمومی سپاه استان قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 962911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟